سرور مجازی
پیشفرض

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز روندی صعودی را پست سر گذاشت. طلا و سکه نیز مسیری افزایشی را پیمودند.

چه سناریویی بیت‌کوین محتمل است؟

اولین محدوده مقاومت برای بیت‌کوین محدوده ۴۲ هزار دلار است و کارشناسان عقیده دارند که اگر این محدوده به بالا شکسته شود احتمالا بیت‌کوین تا ۴۶ هزار دلار رشد می‌کند. مقاومت بعدی ۴۶ هزار دلار و بعد از آن ۵۰ هزار دلار یک مقاومت جدی است. البته به نظر می‌رسد فعلا امیدی به رشد بیت‌کوین نیست. کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین فعلا در کانال ۴۰ هزار دلار نوسان می‌کند.

از طرفی سناریو ریزشی بازار محتمل‌تر از رشد آن است. اکثر رسانه‌ها از احتمال ریزش بیت‌کوین تا ۲۷ هزار دلار خبر دادند و احتمال این موضوع هم کم نیست. اولین محدوده حمایت بیت‌کوین محدوده ۳۷ هزار دلار است که اگر این محدوده از دست برود احتمال ریزش تا ۳۴ هزار دلار وجود دارد. اگر محدوده ۳۴ هزار دلار هم از دست برود اجتمالا تا ۳۲ هزار دلار ریزش می‌کنیم.

یکی از متغییرهای مهم برای قیمت بیت‌کوین، حجم معاملات است. سونسون، معامله‌گر بازار رمزارزها عقیده دارد احتمالا بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار اصلاح می‌کند چون حجم معاملات آن کاهش یافته. برای رشد دوباره باید حجم معاملات دوباره برگردد. البته او بعید می‌داند که حجم معاملات سریع افزایش پیدا کند. چون ایجاد روند صعودی همیشه زمان‌بر است.

پیتر برانت، تحلیلگر و معامله‌گر بازار رمزارزها شهرت خود را از پیش‌بینی درست سقوط بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ بدست آورد عقیده دارد که احتمال سقوط بیت‌کوین زیاد است. او می‌گوید بیت‌کوین تا ۲۷ هزار دلار ریزش می‌کند.

پیش‌بینی‌ها از ریزیش بازار زیاد است اما جای نگرانی نیست. تا زمانی که بیت‌کوین محدوده ۳۷ هزار دلار را حفظ کند می‌توانیم به بازگشت بازار امید داشته باشیم.

بورس صعودی می‌شود؟

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس فردا یک شروع مثبتی خواهد داشت و احتمالا این روند ادامه‌دار باشد. البته با توجه به تحولات بازار سرمایه‌گذاران باید با احتیاط بیشتری عمل کنند. همچنین اعتماد سرمایه‌گذاران تا حدودی به بورس بازگشته است.

وی توضیح می‌دهد: بورس امروز رشد ۱۵ هزار واحدی یا حدود دو درصد رشد کرد. شاخص هم‌وزن نیز صعودی بود. فارس تاپیکو، شپنا، شبندر و خودرو بیشترین تاثیر را روی بازار سرمایه داشتند. شاخص فرابورس نیز رشد ۷۶ واحدی داشت. یک مقداری عرضه در بازار فرابورس داشتیم و برخی از زمان‌های معاملاتی، فرابورس به فاز منفی رسید.

شرایط نرخ دلار درصورت احیای برجام

علی طباطبایی، دیگر کارشناس بازارهای مالی درخصوص روند دلار گفت: من احتمال می‌دهم دلار در طولانی‌مدت تا ۳۲ هزار تومان نیز افزایش داشته باشد.

او ادامه داد: درصورت احیای برجام نیز من نزول چشم‌گیری را برای دلار پیش‌بینی نمی‌کنم، ولی اگر برجام با شرایط ایده‌آلی به امضا برسد این ارز بین محدوده ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان ثابت می‌شود.

شیب افزایش قیت طلا از تورم پیشی می‌گیرد؟

محبی همچنین درخصوص طلای داخلی بیان کرد: طلای داخلی تحث تاثیر عوامل سیاسی در جهان است. شرایطی که درحال حاضر برای انس جهانی وجود دارد شرایط مطلوبی برای طلا است.

او ادامه داد: طلای داخلی از انس جهانی و دلار تاثیر می‌گیرد. انس جهانی تمایل به افزایش دارد و تورم جهانی، جتگ اوکراین و روسیه و اتفاقات اخبر در چین می‌تواند به نفع انس تمام شود.

محبی درمورد طلای داخلی نیز گفت: در داخل کشور دو عامل وجود دارد که قیمت دلار را مشخص می‌کند؛ یکی بحث مذاکرات و دیگری رشد نقدینگی که هر لحظه درحال افزایش است و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۱ به پنج هزار همت برسد و یک تورم داخلی ایجاد کند. این روند برای یکسری بازارها به ویژه دلار تاثیر معکوس دارد و آن را افزایش می‌دهد.

این کارشناس بازارهای مالی درباره پیش‌بینی خود از بازار طلا بیان کرد: اگر قیمت دلار افزایش پبدا کند حتی درصورتیکه انس جهانی ثابت بماند احتمال افزایش روند طلای داخلی در بلندمدت دور از ذهن نیست. البته انتظار ندارم شیب افزایش طلا در کشور از شیب تورم بیشتر باشد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

 

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا