سرور مجازی
فضای مجازی

شورای راهبری فناوری، جایگزین شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می‌شود

با موافقت نمایندگان در قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان جایگزین شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می‌شود.

به گزارش mydtc از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز 12 دی ماه و در ادامه بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان با رای موافق به ماده ۸ این طرح مقرر کردند شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان جایگزین شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری شود.   
در ماده ۸ این طرح‌آمده است: در قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، الف:‌در ماده (۲) عبارت «شورای راهبری فناوری‌‌ها و تولیدات دانش بنیان متشکل از رییس جمهور(رییس شورا)، معاون علمی و فناوری رییس جمهور(نایب رئیس شورا)، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وچهار نفر از اعضای کمیسیون‌های آموزش، تحقیقات و فناوری، صنایع و معاون و اقتصادی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر» جایگزین عبارت «شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری» می شود.
همچنین در مواد (۲)، (۷) و (۱۲) عبارت «معاونت علمی و فناوری رییس جمهور» جایگزین عبارت «دبیرخانه» و «دبیرخانه شورا» شد.

بر اساس متنی که به انتهای ماده (۲) الحاق می‌شود، سیاست‌های کلان در حوزه حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان با پیشنهاد شورای راهبری فناوری­‌ها و تولیدات دانش بنیان به تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می‌رسد.

نمایندگان همچنین دو تبصره به ماده دو این طرح الحاق کردند.
بر اساس تبصره ۱؛ هرگونه استفاده ازمزایا، امتیازات و تسهیلات عنوان شده در این قانون برای شرکت‌ها ومؤسسات دانش بنیان، پس از انطباق با اهداف مندرج دراین قانون و متناسب با ویژگی‌ها و انواع آنها، توسط هر یک از اعضاء جهت تصویب به شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان ارائه می‌گردد.
همچنین کلیه دستگاه‌های مجری این قانون موظف هستند مزایا، امتیازات و تسهیلات خود در حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان را به منظور بررسی انطباق با اهداف مندرج در این قانون، به شورای راهبری دانش بنیان اطلاع‌رسانی کرده و در صورت تشخیص عدم انطباق و مغایرت، نسبت به توقف و درصورت کوتاهی نسبت به انجام آن اقدام کنند.
 همچنین تبصره ۲، دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تشکیل و جلسات آن شورا حداقل ماهی یک بار برگزار می شود.»

بر اساس این گزارش، متن زیر جایگزین ماده (۱۰) می‌شود؛
«ماده ۱۰- پارک‌های علم و فناوری با تصویب هیئت امنای خود مشمول مزایا و اختیارات ماده (۷) و ماده (۱۵) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴/۹/۵ می‌باشند و کارکنان شاغل در پارک‌های علم و فناوری مشمول ماده (۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی می باشند.
 

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا