سرور مجازی
فضای مجازی

ترفند عجیب اپل برای حفظ استعدادها

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد اپل هفته گذشته به بعضی از مهندسان خود در بخش‌های طراحی سیلیکون، سخت افزار، نرم افزاری و عملیاتی پاداشهای خارج از چرخه را ابلاغ کرد که به عنوان واحدهای سهام محدود صادر می شوند. این سهام در مدت چهار سال واگذار می شوند و انگیزه ای ایجاد می کند تا این افراد در اپل بمانند.

به گزارش mydtc از ایسنا، این پاداش که دریافت کنندگانش را سورپرایز کرد، از حدود ۵۰ هزار دلار تا ۱۸۰ هزار دلار متغیر بود. به گفته منابع آگاه، بسیاری از مهندسان حدود ۸۰ هزار، ۱۰۰ هزار یا ۱۲۰ هزار دلار سهام دریافت کردند. این سهام از سوی مدیران به عنوان پاداش برای کسانی که عملکرد بالایی داشته اند، اعلام شد.

اپل یک جنگ استعداد با شرکتها در سیلیکون ولی و ورای آن به راه انداخته و در این میان، شرکت مِتا پلتفرمز (فیس بوک سابق) به عنوان یک تهدید آشکار ظاهر شده است. این شرکت در چند ماه گذشته حدود ۱۰۰ مهندس اپل را به استخدام خود درآورده است اما این مسئله یک طرفه نبوده و اپل هم بعضی از کارمندان کلیدی مِتا را جذب کرده است. این دو شرکت که قصد دارند در حوزه هدستهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و اسمارت واچ محصولات جدیدی در دو سال آینده عرضه کنند، احتمالا به رقیبان جدی در این حوزه تبدیل خواهند شد.

این پاداش بخشی از بسته های جبرانی معمولی اپل که شامل حقوق پایه، سهام و پاداش نقدی است، نیست. اپل گاهی پاداشهای نقدی بیشتری به کارمندانش می دهد اما میزان سهامی که اخیرا وعده داده است، غیرمعمول و از نظر زمانی مایه شگفتی شده است.

این برنامه پاداش بعضی از مهندسانی که سهام دریافت نکرده اند و معتقدند فرآیند انتخاب، سلیقه ای بوده است را خشمگین کرده است. ارزش بعضی از پاداشهای داده شده معادل سهام سالانه ای بوده که به بعضی مدیران بخشی مهندسی داده می شود و اگر ارزش سهام اپل همچنان رشد کند، ارزش آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. ارزش سهام اپل امسال ۳۶ درصد رشد کرده و ارزش بازار این شرکت را به نزدیک سه تریلیون دلار رسانده است.

در این بین شرکت مِتا تلاشها برای جذب مهندسان نابغه از واحدهای واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، مهندسی نرم افزار و سخت افزار اپل را مضاعف کرده است. این غول رسانه اجتماعی که فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ را اداره می کند و تمرکز خود را به متاورس (جهان مجازی) و سخت افزار مربوط به آن معطوف کرده، افزایش حقوق قابل توجهی را عرضه کرده است.

فرار مغزها به حوزه های دیگری شامل تیم خودروی خودران اپل هم ضربه زده است. این شرکت که به دنبال ساخت چندین دستگاه نسل جدید از جمله خودرو، هدستهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و مدلهای جدید آیفون است، باید قدرت مهندسی خود را حفظ کند.

همزمان برنامه اپل برای بازگشت کارکنان به محل کار باعث نارضایتی بعضی از کارمندان و جذب شدن مهندسان به شرکتهای دیگر شده است. اگرچه اپل بازگشت به دفاتر را به تاخیر انداخته اما در مقایسه با بعضی از شرکتهای فناوری، رویکرد سخت گیرانه تری را در قبال فعالیت حضوری بکار بسته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اعلام کرده است انتظار دارد کارمندان شرکت حداقل سه روز در هفته و مهندسان سخت افزار چهار تا پنج روز در هفته در محل کار حضور پیدا کنند. مِتا و شرکتهای دیگر قصد دارند سیاستهایشان در این خصوص را منعطف تر کنند. اما اپل ماه جاری اعلام کرد کارکنانش احتمالا برای مدتی همچنان به دورکاری ادامه می دهند. این شرکت پس از لغو مهلت بازگشت به محل کار، اعلام کرد پاداش هزار دلاری به همه کارمندان اداری، فروشنده ها و کارمندان پشتیبانی فنی خود می دهد تا بتوانند تجهیزات خانگی خریداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا