سرور مجازی
فضای مجازی

اخراج کارمندان گوگل در صورت عدم اجرای قوانین واکسن کرونا

گوگل صراحتا اعلام کرد که مجبور است آن دسته از کارمندانی که بدون معذوریت پزشکی از دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کنند را اخراج کند.
 
به گزارش mydtc و به نقل از  engadget، گوگل به کارمندان خود تا سوم دسامبر فرصت داد تا وضعیت دریافت واکسن کرونای خود را به این کمپانی اعلام کنند. گزارش‌های به دست آمده خبر از آن دارند که کارمندانی که با قوانین واکسیناسیون این کمپانی همکاری نکنند می‌بایست به صورت رسمی برگه معافیت پزشکی خود را به گوگل ارائه کرده یا منتظر نامه اخراج باشند. گوگل نیز معافیت‌ها را به صورت موردی بررسی خواهد کرد.
 
در این گزارش که از سوی CNBC منتشر شده آمده است که گوگل در طی یادداشتی رسمی به پرسنل هشدار داده است که در صورت عدم رعایت قوانین واکسن شرکت تا 18 ژانویه، باید منتظر عواقب سختی باشند. آنهایی که از واکسن زدن سر باز می‌زنند یا معافیت معتبری در این رابطه ارائه نکرده اند می‌بایست به مرخصی اجباری 30 روزه بروند و البته در این مدت حقوقشان پرداخت خواهد شد.
 
با این حال اگر این دسته از کارمندان پس از پایان این مهلت 30 روزه همچنان به عدم دریافت واکسن کرونا اصرار بورزند به 6 ماه مرخصی بدون حقوق فرستاده می‌شوند و در نهایت در صورت عدم تغییر عقیده در این رابطه از گوگل به صورت دائمی اخراج خواهند شد.
 

 

 
گوگل در این یادداشت توضیح داده است که این قوانین را به خاطر تمکین به دستور اجرایی دولت آمریکا اعمال کرده است. بر اساس این دستور تمامی کمپانی‌های آمریکایی که بیش از 100 کارمند دارند باید تا 18 ژانویه کاملا واکسینه شده باشند. البته این دستور دولتی توسط چند دادگاه مورد اعتزاض قرار گرفته و اجرایی شدن آن در هاله‌ای از ابهام است. با این حال گوگل قصد دارد تا با اجرا کردن این قانون خود را برای اجرایی شدن ناگهانی آن آماده کند.
 
در ابتدای ماه جاری CNBC گزارش کرد که گوگل سیاست بازگشت به محیط کار را به تاخیر انداخته است و دیگر کارمندان را به پایان دورکاری اجبار نخواهد کرد. با این حال این کمپانی همچنین کارمندان را به بازگشت به محل کارشان ترغیب کرده است و متذکر شده است که شرایط محیط کار اجازه ارتباط دوباره کارمندان و بازیابی روحیه کاری را به آنها خواهد داد.
 
البته گوگل به آن دسته از کارمندانی که بدون عذر موجه از دریافت واکسن ممانعت می‌کند پیشنهاد کرده است که به دنبال جایگاه شغلی دورکاری در این کمپانی باشند تا در این صورت بتوانند به صورت دائمی با گوگل همکاری داشته باشند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا