سرور مجازی
فضای مجازی

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن2.3

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن

در این مقاله به برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن2.3 میپردازیم و با امکانات جدید بیگ بلوباتن 2.3 آشنا میشویم.با ما همراه باشید.

 

بیگ بلوباتن

بیگ بلو باتن یک نرم افزار برای برگزاری وبینار یا برگزاری کلاس درس آنلاین و همایش ها و … میباشد که ورژن های مختلفی را ارایه داده است و در زمان انتشار این مقاله پایردارترین ورژن بیگ بلو باتن 2.3.15 میباشد که در ماه های آینده ورژن 2.4 بیگ بلوباتن هم منتشر خواهد شد و از حالت بتا یا آزمایشی خارج میشود.

ورژن جدید بیگ بلو باتن 2.3 امکانات زیادی را منتشر کرده که فیچر های خیلی خوبی برای مدرسین مخصوصا مدرسین تحصیلی یا بیگ بلوباتن مدارس شامل میشود که در این مقاله به امکانات جدید بیگ بلوباتن 2.3 میپردازیم.

 

” برای سفارش و خرید سرور بیگ بلو باتن میتوانید روی لینک خرید سرور بیگ بلوباتن کلیک کنید و آن را با آخرین ورژن پایدار دریافت کنید و همینطور در صورت تقاضای نصب هم میتوانید از سرویس نصب بیگ بلوباتن استفاده نمایید.”

امکانات جدید بیگ بلو باتن 2.3

۱- جابجایی موقعیت وبکم ها:

در ورژن جدید میتوان موقعیت وبکم کاربران و … را به 4 جهت اصلی یعنی بالا, پایین , چپ و راست منتقل کرد.

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن2.3

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن2.3

۲-تفاوت گوینده با دیگر کاربران در وبکم:

کسانی که در حال صحبت کردن یا ارایه با میکروفن هتسند هم در قسمت کاربران و هم در قسمت وبکم ها کادر آبی رنگی به دور کادر وبکم اضافه میشود که آن را متمایز با دیگران میکند.

بیشتر بخوانید :
رفع مشکل استارت آپاچی

 

۳-اعلان بی صدا بودن میکروفن:

در صورتی که میکروفن شما در حالت بیصدا یا mute باشه و اقدام به صحبت کردن بکنید اعلانی را برای شما بنمایش میگذارد تا متوجه شوید که میکروفن شما قطع است.

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن2.3

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن2.3

۴-اعلان دست تکانی:

در این آپشن کاربر میتواند با کلیک بر روی گزینه دست یا hand به ارایه دهنده اطلاع دهد که سوالی دارد یا همان سوال همیشگی آقا اجازه …. که این مرحله برای ارایه دهنده اعلانی نمایش داده میشود که یوزر …. درخواستی دارد.

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن2.3

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن2.3

RaiseHand

۵-قابلیت تعویض میکروفن:

در ورپزن های قبلی برای تعویض میکروفن نیاز بود تا بصورت سخت افزاری و نرم افزاری در سیستم عامل کاربر اقدام شود ولی در ورژن جدید در صورتی که چند میکروفن داشته باشید میتوانید سریعا بدون قطع اتصال آن را تعویض نمایید.

۶- نمایش وضعیت اتصال اینترنت کاربران:

در ورژن 2.3 قابلیتی اضافه شده تا در آن وضعیت اتصال کاربران به اینترنت و سرعت اینترنتاش در صورت ناپایداری قابل رویت باشد و این وضعیت با حالت سبز(اتصال خوب), بنفش(اتصال متوسط) و قرمز(اتصال ضعیف) مشخص شده اند و مشکل همیشگی کاربران که اعلام میکردند سرعت نت مدرس یا … مشکل دارد برطرف شده است و براحتی میتوان مشکل از سرعت را تضخیص داد.

 

۷-افزایش اتاق فکر(breakout room):

تعداد breakout room ها افزایش داشته است و امکان ایجاد اتاقهای تا ۱۶ عدد به هر کلاس در نظر گرفته شده است که نکته مهمش میتوانید افراد یا کاربران را بصورت تصادفی و بصورت انتخابی به اتاق های منتخل ارسال نمایید.

بیشتر بخوانید :
سرور تیم اسپیک

breakout room

۸- اننخاب تصادفی کاربران:

با این امکان میتوان در کلاسهایی که تعداد کاربران زیادی دارند و کنترل آنها برای رعایت پرسش و … کنترل کرد به گونه ای که کاربران تصادفی را انتخاب میکند و نظارت بهتری را ایجاد میکند.

اننخاب تصادفی کاربران

 

۹-وایت برد مجزا برای هر کاربر:

در این ورژن میتوان برای هر کاربر وایت برد مجزا تعریف کرد و خروجی را میتوان در فایل های اختصاص داده شده دریافت کرد.

 

۱۰-افزودن امکان اشتراک صدای سیستم در حالت انتشار یا screan share:

 در این حالت در زمان اشتراک گذاری صفحه یا .. میتوان گزینه اشتراک صدای سیستم را انتخاب کرد و کاربر همزمان با تصویر یا ویدیو یا … صدا و ناتیفیکیشن ها را نیز مشاهده کند.

 

۱۱-آپلود فایل و جابجایی راحت بین فایلها:

در این گزینه نیز براحتی میتوانید فایلهای آپلود شده را انتخاب کنید و بین فایل ها سوییچ کنید که قابلیت زوم آن نیز ارتقا یافته است.

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن

 

برسی نسخه جدید بیگ بلوباتن

 

منبع فاماسرور

 

آیا ورژن 2.3 سریعتر شده است؟

کاملا بله در این نسخه رویداد ها دسترسی بهتری دارند و میتوان منابع را کنترل کرد.

سرعت پردازش ویدیو در بیگ بلوباتن 2.3 سریعتر شده است؟

بله پردازش ویدیو در ورژن 230 یا 2.3 نسبت به ورژن های قبلی بالاتر رفته و میتوان تعداد کارگرهای موازی پردازشی را بیشتر کرد تا خروجی بهتر و سریعتری را نسبت به قبل دریافت کرد.

کنترل کیفی منابع به چه صورت است در 2.3؟

ابزارهای مدیریتی از باب مدیریت سرور و امکانات بیشتر از نسخه قبلی شده است و حتی میتوانید کیفیت رویداد ها , وبکم ها , ترافیک و … را اضافه یا کاهش دهید.

نصب ورژن 2.3 نسبت به نسخه 2.2 تفاوت دارد؟

خیر بسته نصبی آنها یکی است منتها ممکن است با محدودیتهای زیادی در نصب در سرور ایران مواجه شوید که در کلیت کار نصب آن سخت تر است ولی روش نصب یکسان میباشد.

ورژن 2.4 بهتر است یا 2.3؟

قطعا پاسخ 2.4 است ولی زمانی که نسخه پایدار آن ارایه شود.

امکانات آپگرید بیگ بلوباتن 2.2 به 2.3 امکانپذیر است؟

بله میتوان از نسخه قدیمی به نسخه جدید آپگرید کرد ولی در صورتی که  دانش کافی در این ضمینه ندارید پیشنهاد میکنم از نصب تمیز استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا