سرور مجازی
zoomit

سرفیس نئو در فیلم Red Notice دیده شد

مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ سرفیس نئو را معرفی کرد. این دستگاه که از نمایشگر دوگانه بهره می‌برد، مجهز به نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ به‌نام ویندوز ۱۰ ایکس است که چند وقت پیش، مایکروسافت از لغو شدن پروژه‌ی آن خبر داد. این تبلت تاشو همراه با نسل اول سرفیس دوئو معرفی شد با این حال سرفیس دوئو یکسال بعد وارد بازار شد اما این اتفاق برای سرفیس نئو نیافتاد اگرچه مایکروسافت همچنان اعلام می‌کند که این تبلت لغو نشده و تنها عرضه‌ی آن به تعویق افتاده است.


اگر با شنیدن این خبر کمی امیدوار شده‌اید باید گفت که حضور سرفیس نئو در این فیلم به این معنا نخواهد بود که مایکروسافت خود را برای عرضه‌ی آن به بازار آماده کرده است. این شرکت همچنان موضع خود را در قبال سرفیس نئو حفظ کرده و از عرضه‌ی آن در زمان مناسب خبر داده است. با این وجود وب‌سایت ویندوزسنترال اعلام می‌کند که هنوز هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی رسمی سرفیس نئو به بازار اعلام نشده است.

طرح مفهومی مایکروسافت سرفیس نئو با نمایشگر دوگانه

اما باید پرسید که چرا حضور مجدد تبلت بحث‌برانگیز مایکروسافت پس از گذشت دوسال در این فیلم مجددا به حواشی آن قوت بخشیده است؟ به بیان ساده؛ فرایند تولید این فیلم از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود. فیلم‌برداری اصلی از ژانویه ۲۰۲۰ آغاز شد و در همین حال، سرفیس نئو در حال آماده‌شدن برای عرضه به بازار در پاییز همان سال بود و مایکروسافت برای تبلیغات محصولات خود با استودیوهای فیلم‌سازی قرارداد بسته بود که سرفیس نئو هم شامل آن محصولات می‌شد.

در هنگام ضبط این فیلم، مایکروسافت برای عرضه سرفیس نئو برنامه‌ریزی کرده بود

این بدان معنی است که سکانس‌هایی که سرفیس نئو در آن‌ها ظاهر می‌شود پیش از شیوع دنیاگیری کووید-۱۹ و پیش از تصمیم مایکروسافت برای لغو کردن آن تا مدتی نامشخص، فیلم‌برداری شده است؛ بنابراین به همین دلیل است که این دستگاه در فیلم مذکور که چند روزی از اکران آن نمی‌گذرد دیده شده است.

به‌نظر می‌رسد که به این زودی‌ها خبری از تبلت تاشوی مایکروسافت نخواهد شد چراکه مدت‌زمان اندکی پس از معرفی آن، با دو مانع مواجه شد؛ با لغوشدن پروژه‌ی ویندوز ۱۰ ایکس مدتی نگذشت که اینتل نیز از پایان زودهنگام تراشه لیک‌فیلد خبر داد. این تراشه قرار بود در سرفیس نئو به‌کار رود. بنابراین نه‌تنها سرفیس نئو بدون سیستم‌عامل ماند بلکه حتی بدون تراشه به حال خود رها شد؛ بنابراین، فعلا در حد یک اسم و نشان باقی مانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا