سرور مجازی
zoomit

سامسونگ SmartThings اکنون می‌تواند بر مصرف انرژی کل خانه نظارت کند

اکوسیستم SmartThings سامسونگ درحال گسترش است و اخیرا قابلیت نظارت بر مصرف انرژی خانگی به آن اضافه شده است.

به ‌گزارش دیجیتال ترندز، سامسونگ برای افزودن این قابلیت با کوپر لبز (Cooper Labs) همکاری کرده است و نظارت بر انرژی کل خانه با استفاده از حسگرهای دوشاخه‌ی AC بی‌سیم فراهم می‌شود. کوپر لبز همچنین می‌تواند با ارائه‌دهندگان خدمات، ارتباط برقرار کرده و در بهینه‌سازی خروجی انرژی در زمان اوج مصرف، به‌ آن‌ها کمک کند.

کوپر لبز

آیدرو (Eyedro) یکی دیگر از شرکت‌های جدیدی است که سامسونگ در بخش SmartThings با آن همکاری کرده است. این همکاری جدید به میزان برق مصرفی لوازم خانگی اصلی از جمله سیستم‌های HVAC و آبگرمکن‌ها می‌پردازد. این آمار از طریق رابط تحت وب مواردی مثل میزان استفاده‌ی لحظه‌ای برای ولتاژ، وات، ضریب توان و آمپر را ارائه می‌دهد.

WattBuy نیز پلتفرمی است که به صاحبان خانه اجازه می‌دهد تأمین‌کنندگان انرژی خود را انتخاب کنند تا بتوانند بهترین نرخ‌ها را دریافت کرده و گام‌هایی در جهت حرکت به‌سمت انرژی‌های تجدیدپذیر بردارند. تنها نقطه‌ضعف در اینجا این است که جغرافیای WattBuy در حال‌حاضر به تعداد انگشت‌شماری از ایالت‌های آمریکا محدود شده است.

خانواده‌ی SmartThings، طیف گسترده‌ای را دربر می‌گیرد و که این محصولات صرفا توسط سامسونگ تولید نشده‌اند. از محصولاتی مثل بلندگوی‌های هوشمند گرفته تا دوربین‌های هوشمند، همگی بخشی از این خانواده محسوب می‌شوند، اما دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع، و همچنین ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن هوشمند نیز می‌توانند از اتصال SmartThings بهره ببرند. پشتیبانی از پرتکل Matter مطمئنا به SmartThings کمک می‌کند تا با محصولات بیشتری سازگاری داشته باشد. درنهایت، SmartThings می‌تواند به‌راحتی از طریق داشبورد یکسان، بر همه‌ی این محصولات نظارت داشته باشد و همچنین بین آن‌ها تعامل ایجاد کند.

گسترش استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر مثل پنل‌های خورشیدی، به افزودن هوش‌ مصنوعی در سطح خانه‌ها بستگی دارد. تولید انرژی خورشیدی و بادی متفاوت است، بنابراین توانایی استفاده از زمانی که این نوع انرژی‌ها در دسترس است و برای راه‌اندازی آن بودجه‌ی مناسبی نسبت به مصرف برق خانه صرف شود، تبدیل به یک هنجار جدید خواهد شد.

سامسونگ در این بازار تنها نیست. گوگل نیز با سری Nest در این حوزه حضور دارد. البته اکوسیستم گوگل فعلا بیشتر بر ترموستات این شرکت تمرکز دارد، اما می‌توان محصولات دیگر را به‌راحتی به Nest متصل کرد. در واقع هر محصولی که از گوگل‌هوم پشتیبانی کند، قابلیت استفاده از امکانات اکوسیستم خانه‌ی هوشمند گوگل را خواهد داشت.

انتظار می‌رود سامسونگ در آینده، با شرکت‌های بیشتری همکاری کند. این شرکت قبلا وعده داده است که در سال ۲۰۲۲ لوازمی تولید خواهد کرد که از قابلیت SmartThings Energy پشتیبانی خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید.

نظر شما درمورد اکوسیستم خانه‌ی هوشمند سامسونگ چیست؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا