سرور مجازی
فضای مجازی

مفاهیم مورد استفاده در خرید نرم افزار حسابداری – نرم افزار حسابداری قیاس

نرم‌افزار حسابداری پیشرفته قیاس هم مزیت سال‌های سال صیقل خوردن را به اعتبار بازتاب نظرات ده‌ها هزار كاربر را با خود داشته و هم امتیاز تجربه و تكنولوژی تیم تولید قدرتمندی كه ابزار ERP تولید و در خط مقدم تكنولوژی نرم‌افزار كشور است، دارا است. همچنین پس از بررسی دقیق نیازهای مشاغل مختلف محصولات خود را به نحوی تقسیم‌بندی کرده است که علاوه‌بر برآورده کردن نیاز شرکت‌های بازرگانی، خدماتی، تولیدی، پیمانکاری، جامع و مالی بتواند نیاز فروشگاه‌های کوچک و حتی خاص را در قالب اصناف گوناگون پاسخگو باشد. در ضمن شما می‌توانید از برنامه اندروید قیاس به عنوان برنامه حسابداری شخصی استفاد بفرمایید . در ضمن با استفاده از یک برنامه ساده صدور فاکتور اندروید، به‌راحتی برای مشتریان فروشگاهتون فاکتور صادر کنید و از درآمد روزانه و ماهانه و سالانه خود به‌راحتی گزارش بگیرید.

با توجه به اینکه نرم‌افزار حسابداری از ابزارهای تخصصی مورد استفاده در شرکت‌ها و فروشگاه‌ها است، لذا اهمیت آشنایی با واژگان استفاده شده در نرم‌افزارهای حسابداری کمک شایانی به انتخاب و خرید نرم‌افزار و حتی استفاده پس از آن دارد، لذا نرم‌افزار حسابداری قیاس بر آن شد تا در این مقاله به کلمات و اصطلاحات مورد استفاده اشاره کند.

سرور Server

سرور به رایانه‌ای گفته می‌شود که خدمات خود را به دیگر نرم‌افزارهای رایانه‌ای (و کاربران آن‌ها) در همان رایانه یا در رایانه‌های دیگر ارائه می‌کند. به رایانه‌ای که چنین برنامه‌ای روی آن اجرا شود نیز سرور گفته می‌شود.

در تعریف عملی تر سرور یک رایانه متصل به شبکه است که بر خلاف سایر رایانه‌ها برای چند منظور متفاوت ساخته شده‌ است. برای مثال یک کاربر ممکن است سرور را برای ارسال و دریافت ایمیل، میزبانی وب‌سایت‌ها، کنترل و چگونگی دسترسی مشتریان به شبکه، برنامه‌های حسابداری جامع و … استفاده کند.

سرور یک رایانه همیشه روشن و همیشه در دسترس است، زمانی که این دسترسی تنها در محدوده یک شبکه داخلی باشد، آن را سرور تحت شبکه می‌نامیم و به این معنا خواهد بود که تمامی رایانه‌های موجود در این شبکه از این رایانه فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تأمین می‌کنند و سرور نقش آن‌ها را در شبکه تعیین می‌کند، حال اگر گستره این شبکه را کمی بیشتر نمائیم و آن را متشکل از تمام رایانه‌هایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده‌اند بدانیم، با گروه بسیار بزرگی از رایانه‌های همیشه روشن و همیشه در دسترس از طریق اینترنت رو‌به‌رو هستیم که به آن‌ها سرورهای اینترنتی گفته می‌شود و وظیفه دارند تا اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز، روی پهنای اینترنت جستجو می‌کنید را برای ملاحظه شما در اختیار قرار دهند.

سرور فيزيكی Physical server

سروری است كه به صورت فيزيکی در محلی از سازمان نگه‌داری مي‌شود و دارای مشخصات حداقلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متناسب با تعداد كاربر نرم‌افزار حسابداری مورد استفاده است.

سرور مجازی Virtual Machine

سرور مجازی دقيقا همانند یک سرور فيزيكي مستقل و با همان سطح دسترسي عمل مي‌كند با اين تفاوت كه امكان استقرار چند عدد سرور مجازی روی یک يا چند سرور فيزيکی وجود دارد. به عبارت بهتر با استفاده از فناوری‌هاي مجازی‌ سازي مانند VMware و با بهره‌گيری از سخت‌افزارهاي پر قدرت و پيشرفته، یک سرور فيزيكی به چندين سرور مجازي VM با امكانات مختلف تقسيم می‌‌شود. هر سرور مجازی بنا بر تنظيمات و يا كانفيگ اوليه، سهم خاصي از منابع سرور از قبيل پردازنده (CPU)، حافظه اصلي RAM، فضای ديسک سخت HDD، پهنای باند و … را به صورت اختصاصی و تضمين شده در اختيار مي‌گيرد.

همچنين در صورت نياز به كارايي بالا و امنيت سيستم هاي نرم‌افزاری، هنگامی كه تعداد كاربرانِ هم‌زمان زياد باشند، بهتر است از سرورهای قدرتمند موجود در بازار استفاده شود، مانند: سرورهای آماده HP يا سرورهای super micro و … .

دیتابیس

دیتابیس یا پایگاه داده یا همان بانک اطلاعات، مجموعه‌ای از داده‌هاست که در جدول‌هایی با ساختار منظم دسته‌بندی شده­اند. این جدول‌ها همگی با هم ارتباط دارند، هرچند می‌توانند مستقل از یکدیگر هم عمل ‌کنند.

سرور دیتابیس Database Server

سروري است كه روی آن پايگاه داده اطلاعات همچون SQL server نصب مي‌‌گردد.

كلاينت

به رایانه هایی که برای استفاده از خدمات نرم‌افزار حسابداری تحت وب یا تحت ویندوز متصل به سرور می‌شوند، کلاینت گفته می‌شود. لازم بذکر است که معمولا کلاینت ها از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری از سرورها ضعیف بوده و بسیاری از پردازش ها توسط سرور صورت می پذیرد.

براي استفاده از نرم‌افزار تحت وب در داخل شبكه می بايست ارتباط شبكه بين سيستم های كلاينت با سرور برقرار باشد. جهت حصول سرعت و كارايی مناسب عملكرد نرم‎افزار‎ها استفاده از شبكه كابلی در سمت سرور توصيه مي‎شود.

تخمين پهنای باند مورد نياز در سمت سرور و ترافيك شبكه بستگي به ميزان استفاده كاربران، ترافيك مورد تقاضا و سياست‎هاي Upload وDownload و … دارد ولي به‌طور عمومي ترافيك شبكه در حالات زير تخمين زده مي‎شود. آنچه برای عملكرد بهينه نرم‎افزارها مورد توجه است سرعت ارسال داده‌های سمت سرور به كلاينت ها و سرعت دريافت اطلاعات از كلاينت‌ها است.

در صورت استفاده كاربران (كلاينت‌ها) از نرم‌افزار از طريق اينترنت و با استفاده از ip valid، پهنای باند مورد نياز براي فراخوانی قسمت‌های مختلف نرم‌افزار حداقل 1 Mbps پيشنهاد می‌‌شود.

قیاس

نسخه پشتیبان

تهیه نسخه پشتیبان یا backup به کپی کردن پایگاه داده به یک مکان ثانویه، برای حفظ آن در صورت خرابی تجهیزات یعنی سخت‌افزار یا پاک شدن اتفاقی اطلاعات اشاره دارد.

نرم‌افزار حسابداری تحت وب

یکی از بهترین پلتفرم‌های استفاده از نرم‌افزار حسابداری ، نرم‌افزار تحت وب است. برای استفاده از نرم‌افزار تحت وب فقط کافی است به یک مرورگر اینترنت همانند گوگل کروم، فایر فاکس و … دسترسی داشته باشید. این نرم‌افزار‌ها نیاز به نصب روی کلاینت ها را نداشته و در هر زمان و مکان و روی هر دستگاهی که دارای مرورگر اینترنت باشد مانند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ یا حتی تلویزیون هوشمند قابل دسترسی است.

نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب از یک سرور پایدار بهره می‌برند و با تغییر در عملکرد یا به‌روزرسانی سرور، این تغییرات برای تمام کاربران در سطح شبکه جهانی اینترنت اعمال می‌شود.

قیاس

نمونه‌ای از یک نرم‌افزار حسابداری تحت وب عالی

نرم‌افزار حسابداری قیاس جریان خرید و انبارداری و فروش کالا را با تمام الزامات آن پشتیبانی می ‌کند. یکی از برگترین مزایای نرم‌افزار‌های حسابداری قیاس یکپارچگی کامل بین سیتسم ها و صدور اتوماتیک اسناد حسابداری سیستم‌ها می ‌باشد. به‌عنوان سایر مزایای این نرم‌افزار می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تفصیل شناوری
  • مشاهده و مرورهای قدرتمند
  • صدور اسناد مرجع حسابداری برای تحریر دفاتر قانونی
  • سرعت و امنیت بالا
  • نصب اتوماتیک
  • اولین نرم‌افزار حسابداری مالی یکپارچه با قابلیت استفاده هم‌زمان در محیط تحت وب، تحت ویندوز و اندروید
  • دارای قفل نرم‌افزاری
  • سادگی در استفاده و نیاز به آموزش کمتر

حسابداری آنلاین

نرم ‌افزار حسابداری آنلاین که به آن نرم‌افزار ابری نیز گفته می‌شود، در قالب وب‌سایت و تحت وب به کاربران ارائه می‌شود. با استفاده از نرم‌افزار آنلاین می‌توانید کلیه امور مالی و حسابداری خود را در هر زمان و مکانی مدیریت کنید.

در واقع استفاده نرم‌افزارها حسابداری تحت وب یا اندروید در صورتی که سرور در چندین نقطه متمرکز شده و با یکدیگر ارتباط داشته باشند و کاربران شرکت‌ها، سازمان‌ها و فروشگاه‌های مختلف با تهیه و شارژ مدت دار حساب خود (اجاره لایسنس نرم‌افزار) و با استفاده از مرورگر اینترنت یا نرم‌افزار تحت اندروید خود متصل به سرور از طریق وب سرویس و API شوند، در حال دریافت سرویس و خدمات ارزش افزوده ای با نام خدمات ابری یا همان حسابداری آنلاین هستند.

پیشنهاد‌ها کلی

موارد ذيل از مواردي است كه باعث افزايش كارايی و بهره‎وري نرم‎افزارها و كاهش خطرات امنيتی از امكانات سخت‌افزار سرور می‌‌‌شود كه حتما می بايست مورد توجه قرار گيرد.

  • نسخه پشتيبان از پايگاه داده نرم‌افزار در بازه هاي زماني معين تهيه شود و حتما نسخه اي از اين فايل ها در خارج از سيستم سرور نگه‌داری شود كه در صورت خرابی سرور يا مشكلات ديگر، اطلاعات قابل بازيابي باشند.
  • با توجه به اينكه نرم‌افزار تحت وب بر روي شبكه با استفاده از ip سرور قابل دسترسی است پيشنهاد مي‎گردد به منظور جلوگيری از مشكلات بعدی ناشی از تغييرات شبكه، یک آی‌پی ثابت (ip static) و يا یک نام خاص برای سرور در DNS سازمان تعريف شود و آدرس‎ دهی به نرم‎افزار از طريق اين آدرس انجام شود تا محدوديت تغييرات آدرس مرتفع شود.
  • در صورتی كه مي‌خواهيد از خارج سرور به نرم‌افزار تحت وب دسترسي داشته باشيد می‌بايست آدرس يكتا يا همان ip-valid از سرويس دهنده اينترنت خود، تهيه نماييد. در غير اين‌صورت نرم‌افزار تحت وب تنها در شبكه داخلي قابل دسترسي خواهد بود.
  • همچنين در صورت استفاده از ip valid نياز است در تنظيمات مودم port forwarding انجام شود. فوروارد پورت به شما اين امكان را مي‌دهد كه سيستم‌های شبكه داخلی شما از بيرون شبكه به عنوان مثال از طريق اينترنت قابل دسترس باشند. پورت مورد استفاده نرم‌افزار قياس پلاس تحت وب، پورت شماره ۸۰ است.

یکی از بهترین نرم‌افزار حسابداری تحت وب کشور، نرم‌افزار حسابداری قیاس بوده که می‌توانید برای درخواست مشاهده دمو با شماره تلفن 61952-021 تماس حاصل فرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا