سرور مجازی
zoomit

پیکسل 6 پرو برخلاف ادعای گوگل با توان ۳۰ وات شارژ نمی‌شود

در معرفی پیکسل ۶ پرو ذکر شد که جدیدترین پرچم‌دار گوگل در نیم ساعت حدود ۵۰ درصد شارژ می‌شود و در بررسی‌های مختلف از این گوشی نیز رقمی تقریبا مشابه به دست آمد. بااین‌حال، به‌طرز عجیبی در برخی از این بررسی‌ها مشخص شد شارژ کامل باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل ۶ پرو با شارژر ۳۰ واتی نزدیک ۲ ساعت طول می‌کشد، نه یک ساعت.

وب‌سایت Android Authority برای روشن شدن قضیه چرخه شارژ پیکسل ۶ پرو را مورد آزمایش قرار داد و جریان الکتریکی واقعی شارژر و نقاطی را که شارژر به جریان‌های پایین‌تر سقوط می‌کند، ثبت کرد. انجام این مدل تست برای باتری هر گوشی هوشمندی عادی است، اما در مورد سرعت واقعی شارژ پیکسل ۶ پرو اطلاعات بیشتری آشکار کرده است.

البته گوگل هرگز به صراحت نمی‌گوید که پیکسل ۶ پرو قادر به شارژ با توان ۳۰ وات است و ادعای شارژ ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه «براساس استفاده از شارژر ۳۰ واتی USB-C گوگل متصل به پریز دیواری است» که با سلب مسئولیت مبنی بر اینکه «نتایج واقعی ممکن است کندتر باشد» همراه است.

طبق بررسی Android Authority، حداکثر توان شارژر پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در واقع ۲۲ وات با میانگین ۱۳ وات در طول هر چرخه شارژ است. این تست‌ها نه‌تنها با شارژر ۳۰ واتی گوگل، بلکه با چند شارژر سریع دیگر نیز انجام شد و نتایج مشابه به دست آمد.

تست شارژ سریع پیکسل ۶ پرو

تست شارژ سریع پیکسل ۶ پرو

در نمودار توان/زمان (Power/Time)، خط سبز میزان شارژ باتری را نشان می‌دهد که به صورت مورب شروع به افزایش می‌کند، اما به تدریج با رسیدن به ۱۰۰ درصد، شیب آن کاهش می‌یابد. خط آبی نشان می‌دهد که جریان الکتریکی در ۲۲٫۳۶ وات به اوج می‌رسد و بعد در نقطه ۴۰ درصد شارژ، به ۱۵ وات کاهش می‌یابد. درنتیجه، درست است که شارژ ۵۰ درصدی باتری حدود نیم ساعت طول می‌کشد، اما تا شارژ کامل کمتر از یک ساعت و نیم زمان لازم است. به گفته Android Authority،‌ یک ساعت طول می‌کشد تا پیکسل ۶ پرو ۱۵ درصد آخر باتری را شارژ کند.

گوگل در گذشته نیز درمورد شارژ باتری‌های پیکسل محافظه‌کارانه عمل کرده است و باتری پیکسل ۶ پرو با همان ظرفیت گوشی‌هایی با باتری مشابه، مثلا گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با شارژر ۲۵ واتی‌اش، شارژ نمی‌کند. باتری پیکسل ۶ پرو در نیم ساعت ۵۴ درصد شارژ‌ شد، اما شارژ کامل آن به طور دقیق یک ساعت و ۱۱ دقیقه طول کشید.

رویکرد محافظه‌کارانه گوگل درمورد شارژ باتری، باعث کمتر گرم شدن گوشی می‌شود (حدود ۲۵ درجه)، اما Android Authority همچنین این فرضیه را مطرح می‌کند که گوگل احتمالا در سری پیکسل ۶ از باتری‌های ارزان‌تری استفاده کرده است. در این شرایط، پرچم‌دار گوگل در حوزه شارژ سریع همچنان از سامسونگ و اپل عقب است. 

نظر شما درمورد این رویکرد گوگل چیست؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا