سرور مجازی
فضای مجازی

اپل، دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان

عرضه جدیدترین مدل آیفون به اپل کمک کرد بیش از ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود پیدا کند با این همه اختلال در تامین قطعات، فروش این شرکت را محدود کرد. تیم کوک، مدیرعامل اپل در کنفرانس اعلام درآمدهای سه ماهه، برآورد کرد این شرکت از محدود شدن عرضه قطعات در سه ماهه جاری بیش از شش میلیارد دلار ضرر خواهد کرد زیرا مصرف کنندگانی که اکنون برای خرید آیفون سفارش می دهند باید تا اواخر نوامبر یا حتی دسامبر برای دریافت گوشی خود منتظر بمانند.

به گزارش mydtc از ایسنا، شرکت سامسونگ الکترونیکس همچنان بزرگترین سازنده تلفن هوشمند جهان ماند اما فروش این شرکت تحت تاثیر محدودیتهای مشابه و تصمیم سامسونگ برای عدم عرضه گوشی گلکسی نوت در مدت مذکور،   ۱۴ درصد کاهش یافت و به ۶۹ میلیون دستگاه رسید.

این غول کره ای که نیمه رساناهای خود و همچنین نیمه رساناهای شرکتهایی مانند انویدیا را تولید می کند، اعلام کرد انتظار دارد کمبود تراشه تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند و حاضر نشد درباره درآمدها و سرمایه گذاریهای آینده پیش بینی کند. سامسونگ اعلام کرد انتظار دارد فروش تلفن هوشمند در سه ماهه چهارم امسال کاهش پیدا کند و احتمالا اپل سال ۲۰۲۱ را به عنوان سازنده تلفن هوشمند شماره یک جهان به پایان می برد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یکی از تغییرات استراتژیک کلیدی سامسونگ در این دوره، عرضه مدلهای تاشو به عنوان معرفی گوشیهای آخر تابستان و کامل کردن مدلهای گلکسی بوده که هر ساله چند میلیون دلار فروش داشته است. واکنش بازار قوی بوده و سامسونگ سرمایه گذاری در خط تولید نمایشگر انعطاف پذیر خود را افزایش داده اما غیبت نوت ممکن است روی شمار دستگاههایی که این شرکت فروخته، تاثیر گذاشته باشد. با این حال مدلهای گران قیمت گلکسی زد فولد و زد فلیپ که حداکثر ۱۸۰۰ دلار قیمت دارند، میانگین قیمت فروش این شرکت را به فروش اپل نزدیکتر خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا