سرور مجازی
شبكه اجتماعی

الگوریتم‌های توییتر محتوای گروه‌های راست سیاسی را تقویت می‌کنند

نتیجه تحقیقات توییتر نشان داده است که الگوریتم‌های این پلتفرم محتوای گروه‌های راست سیاسی را نسبت به گروه چت تقویت می‌کند.
 
به گزارش mydtc و به نقل از  engadget، توییتر در ماه آوریل اظهار داشت که در تلاش است تا عدالت الگوریتمی پلتفرم خود را بررسی کرده و در رابطه با آسیب‌های غیر عمدی و بالقوه آنها اطلاعاتی بدست بیاورد. این کمپانی به عنوان بخشی از این اقدام گرایش‌های سیاسی الگوریتم‌های خود را نیز مطالعه کرده و یافته‌های نهایی را منتشر کرده است.
 
اظهارات تیم تحقیقاتی توییتر نشان میدهد که الگوریتم تایم لاین این کمپانی محتوای راست سیاسی را در شش الی هفت کشور مورد مطالعه تقویت کرده است. در این تحقیق به دو موضوع گرداخته شده است: آیا تایم لاین الگوریتمی محتوای سیاسی مقامات رسمی منتخب را تقویت می‌کند و آیا برخی از گروه‌های سیاسی تقویت و توجه بیشتری از سوی الگوریتم‌ها دریافت کرده اند؟
 
محققان برای بررسی این دو موضوع از توییت‌های خروجی‌های خبری و مقامات رسمی کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، اسپانیا، انگلیس و آمریکا استفاده کردند. رومان چادهری از توییتر در این رابطه اعلام کرده است که:« توییت‌های حاوی محتوای سیاسی از مقامات رسمی منتخب، صرف نظر از جناح سیاسی آنها یا بر سر قدرت بودن این جناح سیاسی در مقایسه با محتوای سیاسی تایم لاین ترتیبی معکوس تقویت شده اند.»
 

 

 
همچنین او خاطر نشان کرده است که توییت‌های پست شده از جانب منتخبین راست سیاسی در 6 کشور از 7 کشور مورد بررسی به صورت الگوریتمی نسبت به گروه سیاسی چت تقویت بیشتری شده است. خروجی‌های خبری گرایش راست نیز در مقایسه با خروجی‌های گرایش چت شاهد تقویت بیشتری بوده اند.
 
چادهری در این رابطه به Protocol اعلام کرده است که هنوز دلیل این اتفاق مشخص نیست. محققان در این مقاله فرض کرده اند که تفاوت در تقویت شدگی ممکن است در نتیجه استفاده از استراتژی‌های مختلف توسط گروه‌های سیاسی متفاوت در توییتر باشد. با این حال این تیم اظهار داشته است که برای یافتن علت اصلی این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.
 
البته چادهری در نهایت مدعی شده است که تقویت الگوریتمی به صورت پیش فرص مشکل آفرین نیست. همچنین محققان نیز اعلام کرده اند که یافته‌های آنها از این فرضیه که شخصی سازی الگوریتمی ایدئولوژی‌های افراطی را بیش از صداهای سیاسی اصلی تقویت می‌کند، پشتیبانی نمی‌کند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا