مقابله با گرمایش زمین به روش یوتیوب و گوگل
گوگل روز گذشته اعلام کرد این تصمیم با هدف جلوگیری از تولید محتوایی اتخاذ شده که با واقعیات علمی در تضاد است.
به گزارش mydtc از مهر، قرار است این ممنوعیت تبلیغاتی از ماه آینده میلادی اعمال شود و هر پیام بازرگانی که در آن گرمایش زمین کلاهبرداری و دروغ توصیف شده حذف شود. بر اساس تحقیقات دانشمندان و روندهای درازمدت موجود گرمایش زمین به وضعیت نگران کنندهای رسیده و انتشار گازهای گلخانهای توسط انسانها به وخیمتر شدن این وضعیت منجر شده است.
در بیانیه گوگل در این زمینه آمده است: «در سالهای اخیر ما مستقیماً از تعداد فزاینده ای از شرکای تبلیغاتی و ناشران پیامهای بازرگانی شنیدهایم که نگرانی خود را در مورد آگهیهایی که حاوی ادعاهای نادرست در مورد تغییرات آب و هوایی هستند، ابراز کردهاند.
تبلیغ کنندگان نمیخواهند پیامهای آنها در کنار این نوع محتوا ظاهر شود و ناشران و سازندگان پیامهای بازرگانی نمیخواهند تبلیغاتی که این نوع ادعاها را مطرح میکنند در صفحات آنها ظاهر شود.»
گوگل البته اضافه کرده است، محتوایی که در آنها در مورد سیاستهای مربوط به گرمایش زمین بحث شده یا حاوی مباحثی در مورد تأثیرات این پدیده و تحقیقات علمی باشد را حذف نمیکند.