سرور مجازی
امنیت

کلاهبرداری با عنوان بروزرسانی اپلیکیشن شاد

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: دانش آموزان مراقب پیام‌های جعلی که در فضای مجازی در راستای بروز رسانی اپلیکشین شاد ارسال می‌ شود، باشند. 

به گزارش mydtc از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم علی محمد رجبی گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی احتمال سوءاستفاده و کلاهبرداری افراد سودجو با عنوان بروز رسانی اپلیکیشن شاد در فضای‌مجازی وجود دارد.

وی اظهار داشت : در این نوع کلاهبرداری پیامک‌هایی تحت عنوان “بروز رسانی اپلیکیشن شاد” به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ارسال شده و خواسته می‌شود تا اپلیکیشن خود را بروز کنند در غیر این‌ صورت غیر فعال شده و دیگر خدماتی به آنها ارائه نمی‌دهد.

سرهنگ رجبی گفت: شیادان سایبری در این شیوه کلاهبرداری با ارسال لینک‌های آلوده و ترغیب مخاطبان به کلیک بر روی آن به تمام اطلاعات گوشی اعم از پیامک‌ها، مخاطبین، عکس‌ها و… دسترسی خواهند داشت.

این مقام مسئول در خصوص راهکارهای پیشگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری نیز به شهروندان توصیه کرد: از نصب نرم‌افزار و یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس خودداری نمایند.

وی همچنین اظهار داشت: نرم‌افزار آموزشی شاد یک پیام‌رسان رایگان است که از سوی آموزش‌ و پرورش در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و حتی برای به روز رسانی هم نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد.

این مقام مسئول در ادامه به دانش آموزان و خانواده‌های آنان تاکید کرد: برای دانلود و بروز رسانی اپلیکیشن شاد به فروشگاه نرم افزار معتبر داخلی و یا وب سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند و به هیچ وجه به لینک های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر توجه نکنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا بیان داشت: هم‌وطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و همچنین جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا