سرور مجازی
فضای مجازی

آنچه در رابطه با رمز ارز اُکو باید بدانیم

با توجه به افزایش روز افزون تمایل سرمایهگذاری و استفاده از رمز ارزها و ظهور ارزهای دیجیتال جدید، امروز به بررسی رمز ارزی متفاوت به نام اٌکو خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال اُکو توسط لابراتور امنیتی گروه علمی پژوهشی آورکلاک طراحی و توسعه یافته است.  اُکو مخفف  OVERCLOCK COIN یا همان سکه آورکلاک است.

طبق طبق اخبار منتشر شده از تیم آورکلاک، واحد طراحی و توسعه این مجموعه قریب به 3 سال زمان روی این پروژه صرف کرده است؛ اما این مدت زمان دقیقا صرف چه مباحثی برای طراحی این ارز دیجیتال شده است؟

بخشی که بیشترین زمان را به خود اختصاص داده، بخش طراحی الگو و الگوریتم عملکرد این ارز دیجیتال است.
شادی منشی زاده، مدیر بخش امنیت آورکلاک پیشتر عنوان کرده بود که این رمز ارز از الگوریتم همتا به همتا و اختصاصی طراحی شده توسط تیم آورکلاک استفاده می‌کند.

این بدین معناست که:
     – اٌکو غیر قابل استخراج است و همیشه نیز اینگونه می‌ماند.
     – امنیت این رمز ارز نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مرسوم بیشتر خواهد بود؛ به نوعی که کیف پول‌های اُکو به نوعی کیف پول سرد طلقی می‌شوند و هر کیف پول به طور خاص با بهره‌گیری از الگوریتم اختصاصی به شبکه متصل خواهد شد و برای نگهداری، انتقال و دریافت اُکو پارامترهایی را در لحظه بررسی می‌کند که ضریب به سرقت رفتن رمز ارزها را کاهش می‌دهد.

طبق صحبت‌های اخیر مدیر ارشد آورکلاک، آزاده منشی زاده، خط مشی و چشم‌انداز اُکو توسعه امنیت پایدار و مدرن بر بستر شبکه بلاکچین و رمز ارزها است.
علت اصلی کلید خوردن پروژه اُکو در مجموعه آورکلاک همین بوده و با ترسیم چشم‌اندازی در این زمینه، آورلاک اقدام به طراحی و توسعه این رمز ارز کرده است.

موسس آورکلاک، بهزاد قاسمی نیز عنوان کرده که پروژه اُکو پروژه‌ای درون سازمانی است که توسط آورکلاک طراحی و توسعه داده شده و به هیچ سازمان، ارگان یا نهاد خاصی وابسته نیست.

رمز ارز اُکو در ماه سپتامبر 2020 (نیمه اول مهر ماه) به بازار جهانی عرضه خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا