سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مقایسه توان پردازشگر گرافیکی M1 پرو و M1 مکس با گرافیک‌های انویدیا و AMD

پردازشگر گرافیکی تراشه M1 پرو و M1 مکس می‌تواند با محصولات AMD و انویدیا رقابت کند. جدیدترین مقایسه‌ها نشان داده که این دو تراشه نه تنها پردازشگرهای گرافیکی نوت‌بوک‌های مدرن را پشت سر می‌گذارند، بلکه حتی از برخی پردازشگرهای دسکتاپ قوی‌ترند.

وب‌سایت NotebookCheck با معیار تعداد هسته GPU، تراشه‌های اپل را با محصولات AMD و انویدیا مقایسه کرده است. در پایین‌ترین جایگاه M1 معمولی قرار دارد که دارای ۸ هسته GPU و توان ۲.۶ ترافلاپس است. سپس نام M1 پرو با ۱۴ هسته و توان ۴.۵ ترافلاپس دیده می‌شود و بعد به ترتیب می‌توانیم M1 پرو با ۱۶ هسته و توان ۵.۲ ترافلاپس، M1 مکس با ۲۴ هسته و توان ۷.۸ ترافلاپس و M1 مکس با ۳۲ هسته و توان ۱۰.۴ ترافلاپس را ببینیم.

تراشه M1 معادل رادئون RX 560 و جی‌فورس GTX 1650 درنظر گرفته شده است. M1 پرو ۱۴ هسته‌ای به اندازه رادئون RX 5500M و جی‌فورس GTX 1650 Super و M1 پرو ۱۶ هسته‌ای به اندازه رادئون RTX 5500 و جی‌فورس GTX 1660 Ti توان دارد. در آخر، M1 مکس در مدل‌های ۲۴ و ۳۲ هسته‌ای به ترتیب دارای قدرتی به اندازه رادئون RX 5700M یا جی‌فورس RTX 2070 و رادئون RX Vega 56 یا جی‌فورس RTX 2080 است.

اگر بخواهیم تراشه‌های جدید اپل را با کنسول‌های گیمینگ مقایسه کنیم، توان پردازشگر گرافیکی PS5 برابر ۱۰.۲۸ ترافلاپس و ایکس باکس سری ایکس ۱۲ ترافلاپس اعلام شده است. البته این مقایسه فعلا فقط با توجه به ادعاهای اپل صورت گرفته و این تراشه‌ها هنوز به دست کارشناسان نرسیده‌اند تا عملا مورد آزمایش قرار بگیرند.

از سوی دیگر، توان ترافلاپس تنها روش مقایسه GPU نیست. عملکرد پردازشگر گرافیکی در دنیای واقعی به عوامل دیگری از جمله مدیریت حرارت و جریان دریافت اطلاعات بستگی دارد. گزارش حاضر فرض کرده که این تراشه‌ها هم سرعت کلاکی در حد تراشه M1 دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا