سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

تولید انبوه هدست واقعیت مجازی/واقعیت افزوده اپل احتمالا تا پایان ۲۰۲۲ به تعویق می‌افتد

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر اپل در یادداشتی به سرمایه‌گذاران اعلام کرد احتمالا تولید انبوه هدست واقعیت مجازی- واقعیت افزوده (AR/VR) اپل تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ آغاز نخواهد شد. در نتیجه عرضه آن احتمالا به اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ موکول می‌شود.

قبل از عرضه هدست، اپل قصد دارد اکوسیستم و خدمات کاملی را برای زیرساخت آن آماده کند. تحلیلگر اپل معتقد است که ایجاد چنین اکوسیستمی باعث شده اپل تولید انبوه آن را از سه ماهه دوم ۲۰۲۲ به پایان سال آینده میلادی به تعویق بیندازد تا برنامه‌ریزی لازم را در مورد آن انجام دهد.

به گفته مینگ-چی کو، اپل به دلیل پیچیدگی‌های مربوط به طراحی و توسعه هدست و توجه به تناسب و راحتی آن،‌ بهترین رویکردهای مربوط به طراحی صنعتی را در هدست واقعیت مجازی- واقعیت افزوده خود درنظر گرفته تا بتواند محصولی تمام و کامل به بازار عرضه کند. به گفته این تحلیلگر اپل، چالش طراحی یکی از موضوعات مهمی است که پیش روی این شرکت قرار دارد، زیرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند محصولی متفاوت با کاربردی فراتر از گیمینگ به کاربران ارائه بدهند.

برای آنکه هدست‌های این چنینی بتوانند کاربری راحتی داشته باشند و کاربران حین استفاده از چنین هدست‌هایی راحت باشند،‌ توجه به طراحی آنها و درنظر گرفتن جزئیات بسیار حائز اهمیت است و به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در توسعه هدست VR/AR تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهد تا طراحی متفاوت و کاربر پسندی را ارائه دهد که کاربران حین پوشیدن و استفاده از هدست احساس راحتی کنند.

همچنین تحلیلگر اپل امیدوار است هدست جدید این شرکت بتواند انقلابی در رابط کاربری ارائه دهد. پیشتر مینگ-چی کو گفته بود که هدست AR/VR اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود و پیش از آن نیز وی معتقد بود که این هدست زمانی در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

شایعات حاکی از آن هستند که هدست AR/VR اپل از نظر طراحی شبیه به Oculus Quest است، اما با ظاهری زیبا که از پارچه‌ها و مواد سبک برای راحتی مناسب استفاده می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا