سرور مجازی
فضای مجازی

ادعای گوگل در مورد فعالیت‌های یک گروه هکر ایرانی

– اخبار اقتصادی –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، بلومبرگ طی گزارشی ادعایی نوشت: یک گروه هکر ایرانی که یکی از کمپین‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را در سال گذشته میلادی هدف قرار داده بود، به حملات گسترده خود ادامه می‌دهد و از تاکتیک‌های مختلفی برای تشویق قربانیانش برای کلیک کردن روی لینک‌های بدافزاری استفاده می‌کند.

این گروه هکر که با نام‌های مختلفی از جمله ای‌پی تی 35، فسفرو و چارمینگ کیتن شناخته می‌شود، سالهاست به حسابهای کاربری حمله کرده و از روش‌های جدید برای جاسوسی استفاده می‌کنند.

گوگل ادعا می‌کند این گروه هکر حساب‌های کاربری باارزش مربوط به دولت،خبرگزاری‌ها، دانشگاه ها، سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را که در تغییر دیدگاه جامعه بین‌الملل نسبت‌به ایران نقش دارند هدف قرار می‌دهد.

بیش از یک سوم شرکت‌های روسیه در سال 2021 هدف حملات سایبری قرار گرفتندهجوم شرکت‌های انرژی آمریکا برای خرید بیمه سایبری پس از حمله به خط لوله "کلونیال"

یکی از روش‌های مورد استفاده این گروه از 2017 استفاده از یک وب‌سایت جعلی برای متقاعد کردن قربانیان به کلیک روی لینک‌های آلوده‌است. دانشگاه سواس لندن در ماه ژوئیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد این هکرها یک حساب جیمیل دانشگاهی ایجاد کرده و با ساخت یک سایت جعلی در ایستگاه رادیویی مستقل این دانشگاه تلاش می‌کردند اطلاعات مربوط به افراد هدف خود را جمع‌آوری کنند.

این گروه هکر در سال گذشته میلادی تلاش کرد یک نرم‌افزار جاسوسی در فروشگاه گوگل پلی آپلود کند تا به وسیله آن بتواند اطلاعات حساس مانند پیام‌های متنی و اطلاعات مکانی را از این نرم‌افزار برداشت کند.

گوگل ادعا می‌کند حملات این گروه همچنان ادامه دارد ولی نرخ موفقیت آن کاهش‌یافته چون گوگل اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها به دست آورده‌است.
انتهای پیام/30

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا