سرور مجازی
فضای مجازی

هشدار آژانس بین المللی انرژی در مورد کمبود عرضه جهانی نفت

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، آژانس بین المللی انرژی هشدار داد در صورتی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش نتوانند اختلافات خود را حل کرده و تولید را افزایش دهند، بازارهای جهانی نفت با کمبود جدی مواجه می شوند.

این آژانس در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرده است:«رشد سریع اقتصاد جهان، افزایش نرخ واکسیناسیون و برداشته شدن محدودیت های کرونایی، تقاضای جهانی برای نفت را در ادامه سال جاری میلادی افزایش می‌دهد».

این آژانس با اشاره به اینکه اختلاف به وجود آمده در اوپک پلاس باعث شدیدتر شدن کسری عرضه نفت می‌شود اعلام کرد این شرایط تورم را بالا برده و به روند بهبود اقتصاد جهان از بحران کرونا آسیب می‌رساند.

چرا عربستان برنده احتمالی درگیری نفتی با امارات است؟خیز امارات برای خالی کردن میادین نفتی خود پیش از پایان عصر نفت

نفت خام برنت در روز دوشنبه به 75 دلار در هر بشکه یعنی بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسید و نفت خام آمریکا 74 دلار در هر بشکه معامله شد.

ائتلاف اوپک پلاس به خاطر درگیری بین عربستان و امارات بر سر سهمیه تولید به چالش افتاده است. این ائتلاف هفته گذشته در آستانه امضای قرارداد افزایش تولید بود ولی مخالفت امارات در لحظه آخر باعث به تعویق افتادن مذاکرات شد. به این ترتیب در شرایطی که مصرف سوخت به سرعت به سطح قبل از بحران کرونا باز می‌گردد، سطح تولید نفت برای ماه آینده تغییری نخواهد داشت.

گزارش آژانس بین المللی انرژی نشان می‌دهد اختلاف در اوپک پلاس در شرایطی به وجود آمده که ذخایر نفتی به پایین تر از سطح متوسط رسیده‌اند. این آژانس همچنین اشاره کرد افزایش تولید روزانه 400 هزار بشکه که اوپک پلاس در نظر گرفته است، احتمالاً برای کمک به بازار کافی نیست. طبق تخمین‌های آژانس بین المللی انرژی، کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس 40.9 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن تولید کرده‌اند که حداقل 2.5 میلیون بشکه کمتر از پیش‌بینی این آژانس برای نیمه دوم سال جاری میلادی است.

انتهای پیام/22

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا