سرور مجازی
فضای مجازی

قطر قرارداد 20 ساله گاز طبیعی با کره جنوبی امضا کرد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب نیوز، شرکت قطر پترولیوم یک قرارداد خرید و فروش 20 ساله برای عرضه گاز طبیعی مایع با کره جنوبی بسته است.

قطر پترولیوم اعلام کرد این قرارداد که با شرکت گاز کره (COGAS) بسته شده است، شامل عرضه دو میلیون تن در سال گاز طبیعی مایع می‌شود.

ارسال محموله‌های گاز به کره از ژانویه 2025 آغاز شده و این محموله‌ها به پایانه‌های دریافت گاز طبیعی شرکت گاز کره خواهند رسید. قطر در حال حاضر طی قراردادهای بلند مدت، بیش از 9 میلیون تن در سال گاز طبیعی به کره صادر می‌کند که آن را تبدیل به بزرگترین عرضه کننده گاز به جمهوری کره کرده است.

استرالیا جای قطر را به‌عنوان بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع جهان گرفتارزان فروشی قطر برای حفظ موقعیت برتر خود در بازار ال ان جی جهان

طبق گفته یکی از مقامات شرکت گاز کره، این ارزان‌ترین قرارداد بلند مدت عرضه گاز است که این کشور تا حالا امضا کرده است. قطر و کره در 2019 در اوج کاهش قیمت گاز به خاطر بحران کرونا، در مورد قیمت این قرارداد به توافق رسیدند ولی بعد مفاد قرارداد را اصلاح کردند.

طبق این قرارداد، کره جنوبی حق افزایش، کاهش یا لغو بخشی از واردات گاز طبیعی مایع را خواهد داشت.

کره جنوبی سومین وارد کننده بزرگ گاز طبیعی مایع در جهان پس از چین و ژاپن است که سالانه 38 میلیون تن از این محصول را از قطر و استرالیا وارد می‌کند.

انتهای پیام/21

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا