سرور مجازی
فضای مجازی

جورجیوا در صندوق بین المللی پول می‌ماند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده به صندوق بین المللی پول تأکید کرده است که قصد ندارد برای استعفای کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل این صندوق به دلیل رسوایی مربوط به بانک جهانی در زمان ریاست وی در سال 2018 تلاشی انجام دهد.

در این گزارش آمده است که پس از تحقیقات صندوق بین المللی پول در مورد اتهامات جورجیوا، وی به احتمال زیاد صندلی ریاست این صندوق را همچنان حفظ خواهد کرد.

در گزارش رویترز نیز آمده است: هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول روز دوشنبه پس از بررسی ادعاها مبنی بر تحت فشار قرار دادن کارکنان بانک جهانی در سال 2018 برای تغییر داده های اقتصادی به نفع چین، حمایت کامل خود از جورجیوا ابراز کرد.

جلسه هیئت مدیره صندوق بین المللی پول درباره اتهامات جورجیوا در بانک جهانی

اما جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که به دقت اقدامات این صندوق را زیر نظر خواهد گرفت و هرگونه واقعیت یا یافته جدید را ارزیابی خواهد کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه برای تقویت یکپارچگی و اعتبار داده ها در صندوق بین المللی پول شد.

بر اساس این تحقیقات، جورجیوا در زمان ریاست خود بر بانک جهانی، فشار غیرقانونی بر کارکنان خود اعمال کرده است تا داده‌ها را در گزارش اصلی این بانک دستکاری کنند و فضای کسب و کار در چین را مطلوب‌تر نشان دهند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا