افزایش علاقه صنعت هواپیمایی جهان به سوخت پایدار پس از بحران کرونا
– اخبار اقتصادی –
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، بهگفته کارشناسان صنعت هواپیمایی جهان، دستیابی به هدف صفر شدن انتشار گازهای گلخانهای تا سال 2050 برای صنعت هواپیمایی یک "چالش بزرگ" است، اما این فرصت بزرگی را برای بخش سوخت پایدار هواپیمایی (SAF) که توسط همهگیری کرونا رونق گرفته است، فراهم میکند.
نانسی یانگ، نایبرئیس انجمن صنفی "خطوط هوایی برای آمریکا" در امور محیط زیست، گفت: سرمایهگذاری در صنعت سوخت پایدار هواپیمایی و تلاش برای دستیابی به تعهدات جهانی در زمینه آبوهوا در چند ماه گذشته افزایش یافته است، چرا که صنعت هواپیمایی برای "بهبود سبز" تلاش میکند.
یانگ در سخنرانی خود طی همایشی که توسط انجمن اطلاعات انرژی برگزار شد، گفت: این نکته بسیار قابل توجه است که ما همچنان در بحران آبوهوا و با وجود همهگیری کرونا به کار خود ادامه دادیم.
ضرر خطوط هوایی جهان بهعلت شیوع کرونا به 201 میلیارد دلار میرسدخلبانان خطوط هوایی آمریکا دست به اعتصاب میزنند
او گفت: ما تلاشهای زیادی را برای پیش بردن صنعت سوخت پایدار از سوی اعضای خود دیدهایم…، اوضاع بر اساس انتظارات ما در حال حرکت است و ما سخت برای بازیابی سبز تلاش میکنیم.
بخش هواپیمایی در نتیجه همهگیری بیماری کووید19 متوقف شد، اما بهدلیل افزایش سرعت توزیع واکسن در بسیاری از کشورها تقاضا اکنون در حال بهبود است.
بر اساس این گزارش، خطوط هوایی جهان که تحت فشارهای فزاینده فعالان زیستمحیطی بهخاطر اثر پروازها بر تغییرات آبوهوایی قرار گرفتهاند، روز دوشنبه برای رسیدن به نرخ خالص انتشار کربن به صفر تا سال 2050 قطعنامهای را تصویب کردند.
انجمن بینالمللی حملونقل هوایی برای دستیابی به این هدف از طریق استفاده از سوخت پایدار هواپیمایی، فناوری هواپیماهای جدید، عملیات و زیرساختهای کارآمدتر و توسعه منابع انرژی مانند برق و هیدروژن، یک استراتژی تعیین کرده است.
جیمی سامارتزیس، مدیر اجرایی شرکت "لانزاجت" که در زمینه فناوری سوختهای پایدار فعال است، در این باره گفت: همهگیری کرونا زمانی بود که اکثر شرکتها اهداف جدید آبوهوایی خود را تعیین کردند… این (همهگیری) علاقه را به آینده (افزایش داد) و تلاشها را برای تجاریسازی سوخت پایدار هواپیمایی تسریع کرد.
انتهای پیام/+