سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

۶ ترند سئو برای افزایش فروش سایت در سال ۱۴۰۰

بهینه سازی موتورهای جستجو یا به اختصار SEO (Search Engine Optimization) یکی بهترین راه ها برای جذب مشتریان بالقوه به یک وبسایت است. البته به شرط آنکه شما اصول سئو را به خوبی بدانید، از آن به خوبی استفاده کنید و یا یک کارشناس سئو ماهر استخدام کنید.

طبق آمار، روزانه ۳.۵ میلیارد جستجو از طریق موتور جستجو گوگل صورت می گیرد اما از این تعداد فقط ۰.۷۸ درصد افراد برای پاسخ به سوال خود صفحه دوم گوگل را باز می کنند.

در این آمار، خط یک گوگل نرخ تبدیلی معادل ۳۱.۷ درصد برای صاحب کسب و کار به ارمغان می آورد. قبل از آنکه بحث راه‌های افزایش ترافیک سایت را برای شما به طورکامل شرح دهم، توجه شما را به نمودار زیر جلب می کنم:

این نمودار بیانگر چیست؟

برای بهبود ترافیک اورگانیک، شما نیاز دارید تا در سرپ گوگل یا همان صفحه نتایج رتبه خوبی کسب کنید. این دقیقا همان جایی است که یادگیری سئو و یا استخدام یک کارشناس سئو خبره، شما را به هدفتان نزدیک می کند.

اگرچه سئو دانشی است که به طور دائم در حال رشد و تکامل است و به هیچ عنوان نمی توان با اطلاعات قدیمی کاری از پیش برد اما من در این مقاله قصد دارم ۱۰ مورد از مهم‌ترین ترندهای سئو در سال ۱۴۰۰که شما می‌بایست برای رشد و بهینه سازی سایت خود در نظر داشته باشید را خدمت شما معرفی کنم.

و حالا این شما و این هم مهم ترین ترندهای سئو در سال ۱۴۰۰:

  • Google BERT
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • محتوای اختصاصی
  • Core web vitals
  • لینک سازی
  • EAT و Branded SEO

۱. گوگل برت؛ به دنبال درک جستجوی کاربران

گوگل برت با استفاده از یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی یا به اصطلاح NLP سعی در بالابردن دقت نتایج برای کاربران دارد، گوگل برت در حال حاضر بیش از ۷۰ زبان مختلف را پشتیبانی کرده و در زبان انگلیسی از تمامی کوئری ها پشتیبانی می کند.

اگر محتوای شما از آنچه کاربران به دنبال آن هستند پشتیبانی نکند، محتوای شما به اصطلاح BERT-Friendly نخواهد بود و در کلمات کلیدی طولانی‌تر (long tail) رتبه ای کسب نخواهد کرد.

چطور سایت خودمان را برای گوگل برت بهینه سازی کنیم؟

این بخش را با یک مثال برای شما توضیح می دهم؛

اگر کسی عبارت سئو را در نتایج گوگل جستجو کند احتمالا قصد دارد اطلاعات کلی نسبت به سئو به دست بیاورد در حالی که اگر کسی عبارت آموزش سئو را جستجوی کند احتمالا به دنبال آموزشگاه یا دوره ای برای یادگیری سئو است.

بنابراین واژه سئو از دید برت، یک کلمه برای یادگیری و کسب اطلاعات است در حالی که آموزش سئو یا خدمات سئو حکم یک کلمه تجاری را دارد.

بنابراین شما قبل از راه اندازی یک صفحه فرود جدید یا حتی نگارش یک بلاگ پست می بایست آنالیز کلمات کلیدی را به دقت انجام دهید و با توجه به جامعه هدف، هدف صفحه جدید و نرخ تبدیلی که به دنبال آن هستید، استراتژی تولید محتوای خود را محقق کنید.

۲. تحقیق کلمات کلیدی

طبق آمار رسمی، بیش از ۵۰ درصد جستجو ها در گوگل بدون کلیک باقی می ماند. (این موضوع با فرض ۱۷۵ میلیارد جستجو در ماه است!)

دلیل آن هم حرکت موتور جستجو به سمت یه موتور پاسخگوست؛ بهبود عملکرد الگوریتم های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق در پاسخگویی و راهنمایی هرچه بهتر کاربران.

خب حالا باید چه کاری انجام دهیم؟ تمرکز بر روی۵۰٪ دیگر کلمات!

برای این کار دو راه پیش روی خود دارید:

قبل از راه اندازی یک صفحه جدید‌، تمامی کلمات پیشنهادی خود و دوستان خود را حول یک موضوع خاص یادداشت کنید، پیشنهادات گوگل و جستجوهای اخیر را به لیست اضافه کنید، از کارفرما کمک بگیرید، ۱۰ رقیب خود را در کلمات اصلی آنالیز کنید و کلمات کلیدی آن ها را نیز استخراج کنید.

تبریک! شما یک لیست ارزشمند تهیه کرده اید.

حالا با استفاده از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی مثل kwfinder و یا semrush تمامی کلمات را از لحاظ سختی، میزان رقابت و نرخ تبدیل بررسی و مرتب کنید و پیشنهادات آن ها را نیز تحت نظر قرار دهید.

با توجه به اهداف و استراتژی خود، بودجه، منابع، هدف کارفرما و مدت زمانی که در اختیار دارید ۱۰-۱۵ کلمه را به عنوان هدف اصلی خود قرار دهید و در کنار آن بر روی کلمات طولانی تر نیز تمرکز کنید.

این کار زمان شما و احتمال خطای فنی سایت را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد و در بهینه‌ترین حالت ممکن شما را به هدف اصلیتان یعنی بهبود رتبه سایت نزدیک خواهد نمود.

۳. Core web vitals

در ماه می سال ۲۰۲۰میلادی گوگل ۳ معیارجدید را تحت عنوان هسته مرکزی گوگل منتشر کرد و تجربه کاربری سایت را زیر نظر قرار داد.

سرعت بارگزاری صفحات، قابلیت‌های تعاملی و پایداری سایت، هر سه این معیارها متمرکز بر یک موضوع بودند؛ افزایش سرعت سایت شما برای اینکه بتوانید این معیارها را مورد سنجش قرار دهید می توانید از Google insight، GTmetrix و یا lighthouse استفاده کنید.

۴. تولید محتوای تخصصی

محتوای ارزشمند، نقش بسیار تعیین کننده ای در بهبود رتبه سایت شما ایفا خواهد کرد. طبق صحبتی که جان مولر در سال ۲۰۱۹ در توییتر انجام داد، آنچه مهم است کیفیت محتوا و منحصر به فرد بودن آن است نه کمیت آن!

شما باید بتوانید به خوبی کاربر را راهنمایی کنید و مشکل او را حل کنید چه در ۲۰۰ کلمه چه در ۲۰۰۰ کلمه!

در این خصوص؛ استفاده از تجربیات شخصی، پرسیدن نظرات تخصصی دیگران، تحقیق، مطالعه مقالات و … می تواند شما را به خوبی در جهت نگارش یک محتوای کاربردی راهنمایی کند.

۵. لینک سازی

گرچه لینک سازی در سئو انگلیسی یک استراتژی کلاه سیاه است. اما در سئو وبسایت های فارسی زبان هنوز تکنیک های کلاه خاکستری لینک سازی برای بهبود رتبه سایت جواب می دهد.

تعیین یک استراتژی طبیعی برای لینک سازی شامل:

لینک گرفتن از وبسایت ها و دامنه های مختلف

عدم تعیین زمان مشخص برای لینک سازی

انکرتکست های پراکنده و متدهای لینک سازی غیرماشینی

استفاده از co-citation، brand name و …

خرید رپورتاژ آگهی های با کیفیت و مرتبط

و …

می تواند در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت جایگاه وبسایت شما را در کلمات مختلف به شکل قابل توجهی تضمین کند. به شرط آنکه آنالیز لینک ها، مراقبت از وبسایت، تولید محتوای تخصصی و توجه به بحث سئوفنی به عنوان اساس کار همواره در نظر گرفته شده باشد.

۶. EAT و سئوبرندینگ

آیا تولید محتوای تخصصی و تمرکز بر روی کیفیت برای رتبه گرفتن محتوای شما کافیست؟
خیر! اعتبار و صحت محتوای شما که توسط E-A-T تعیین می شود در این رتبه بندی نقش بسیار پررنگی ایفا می کند.

برندها، آینده سئو را رقم خواهند زد! این که اسم شما تا چه میزان در حوزه ای که فعالیت می کنید سرامد است و کاربران را فاقد از رتبه فعلیتان در یکسری کلمات به خود جذب می کند، موضوعی است که هم اکنون تعیین کننده نقش شما در بازار است و در آینده نیز قطعا یکی از مهم ترین معیارهای رتبه بندی وبسایت ها خواهد بود.

البته این کار، جدا از وظایف کارشناس سئو، جزئی از اهداف بازاریابی یک مجموعه باید باشد. تلاش برای افزایش آگاهی از برند، افزایش کانال های بازاریابی، بازاریابی محتوایی و کمپین های تبلیغاتی همگی از مواردی هستند که می تواند در بلند مدت به شکل غیر مستقیم به سئو سایت شما تاثیر گذار باشد.

انتشار اخبار دست اول، اخذ گواهی نامه های معتبر در حوزه کاری و نمایش آن، تکمیل پروفایل کاری، استفاده از Local SEO و …می‌تواند EAT را نسبت به اهمیت و اعتبار شما هوشیار کند.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله به این موضوع اشاره شد، بحث سئو به عنوان یکی از ارزشمندترین و بابهره ترین کانال های بازاریابی می تواند نه به عنوان یک استراتژی بلکه به عنوان یک سرمایه مولد، در بلند مدت فروش شما را چندین برابر کند.

آگاهی از ترندهای سئو، یادگیری اصول اساسی سئو، انجام پروژه های کوچک و تسلط بر نقاط عطف سئو تعیین استراتژی از جمله موضوعاتی است که می تواند شما را در این مسیر به خوبی راهنمایی کند.

شما نیز اگر قصد دارید یادگیری سئو را در اولویت های خود قرار دهید و یا به عنوان صاحب یک کسب و کار یا مدیرIT دانش سئو خود افزایش دهید به شما توصیه می کنم به دوره آموزش سئو آکادمی آمانج مراجعه کنید و اگر تمایل داشتید با تخفیف ۱۰% اقدام به ثبت نام کنید، کافی است با شماره ۰۹۱۰۷۶۰۳۳۶۳ تماس حاصل فرمائید.

البته اگر شما زمان کافی برای گذراندن دوره را ندارید و صرفا می‌خواهید دانش عمومی خود را در سئو افزایش دهید حتما توصیه می کنم از صفحه مقالات سئو وبسایت آمانج دیدن فرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا