سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

برخلاف تصور غالب؛ خریداران رولزرویس از خریداران ب‌ام‌و جوان‌تر هستند

محصولات رولزرویس جایگاه ویژه‌ای در بین ثروتمندان و لوکس‌سواران دارند. شاید فکر کنید با توجه به قیمت و خصوصیات تولیدات این برند اشرافی، مشتریان آن را عموما تاجران مسن و افرادی از این دست تشکیل دهند. اما به گفته مدیرعامل رولزرویس یعنی آقای تورستن مولر-اوتوئس (Torsten Mueller-Oetvoes) میانگین سن مشتریان این شرکت ۴۳ سال است. نکته جالب اینکه با چنین رقمی، باید گفت رولزرویس جوان‌ترین مشتریان را در بین برندهای زیرمجموعه گروه ب‌ام‌و دارد!

گروه ب‌ام‌و علاوه‌بر برند آلمانی شامل دو برند رولزرویس و مینی است. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که خریداران رولزرویس از نظر سنی، از خریداران محصولات ب‌ام‌و نیز جوان‌تر هستند! البته باید این را نیز پذیرفت که مقایسه طیف مشتریان این دو برند چندان صحیح نیست، چرا که تیراژ تولید آنها تفاوت زیادی با هم دارد.

در هر حال روانه شدن ثروتمندان جوان‌تر به سمت رولزرویس نشانه‌ای مثبت برای این برند پرطرفدار انگلستانی است. آنطور که آقای مولر-اوتوئس اعلام کرده، بخش اعظمی از مشتریان جوان رولزرویس از کشورهای چین و آمریکا هستند.

مدیرعامل رولزرویس این صحبت‌ها را در مصاحبه با نشریه اتوموتیو نیوز اروپا و در جریان انتشار اولین اطلاعات و تصاویر از نخستین مدل تمام الکتریکی کمپانی بر زبان آورده است. بد نیست بدانید مدل مذکور اسپکتر (Spectre) نام داشته و در اواخر سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید.

تصاویر مستتر اسپکتر حکایت از آن دارند این خودرو پیکره‌ای بسیار مشابه با کوپه Wraith خواهد داشت. با وجود این مدیرعامل رولزرویس معتقد است اسپکتر به هیچ وجه جانشین Wraith محسوب نمی‌شود و افرادی کاملا متفاوت را نشانه گرفته، به همین جهت طراحی و حس و حال این دو مدل هیچ شباهتی به هم ندارد.

در رابطه با مشخصات فنی رولزرویس اسپکتر فعلا اطلاعات چندانی در دست نیست، اما می‌دانیم که در ساخت آن از پلتفرم جدید موسوم به Architecture of Luxury استفاده خواهد شد. این پلتفرم قبلا در ساخت گوست و فانتوم بکار گرفته شده است. جالب اینکه رولزرویس می‌گوید اسپکتر در مجموع ۲.۵ میلیون کیلومتر تست می‌شود که بیشتر از هر محصول دیگر قبلی است.

ناگفته نماند رولزرویس تا سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. از این رو انتظار می‌رود تا آن مقطع و پس از اسپکتر، رولزرویس به تدریج چند مدل برقی دیگر را به سبد محصولات خود اضافه کند. پیش‌بینی می‌شود کراس‌اووری مبتنی بر پلتفرمی مشترک با اسپکتر یکی از این مدل‌ها باشد. تحلیلگران معتقدند این کراس‌اوور در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا