سرور مجازی
فضای مجازی

بزرگترین مرکز تجزیه و مبادله پستی خاورمیانه در ایران راه‌اندازی می‌شود

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «رمضانعلی سبحانی فر»، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، در نشست خبری با اشاره به رویکردهای پست در ایام کرونا و تغییرات موثر این شرکت در روند کاری خود اظهار داشت: در حدود دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد رویکرد‌های پست تغییر کرد و چون زیرساخت‌های لازم در این باره فراهم نبود در ابتدا چالش‌هایی متوجه شرکت ملی پست بود، اما با سرعت چالش‌ها با توسعه زیرساخت‌ها و مرکز تجزیه و مبادلات برطرف شد و حالا افزایش چهل درصدی رضایتمندی مشتریان را داشته‌ایم.

او تاکید کرد که دیگر همه بسته‌ها به تهران نمی‌آیند و سپس توزیع بشوند و حالا شش هاب منطقه‌ای در کشور ایجاد شده و بیست خط همجواری بین استان‌ها نیز برقرار شده که مدت زمان ارسال مرسولات را کاهش داده است. به گفته سبحانی‌فر، شرکت ملی پست معتقد است که که باید در تحقق اقتصاد دیجیتال نقش بسزایی داشته باشد.

او در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که تا پایان مهرماه بزرگترین مرکز تجزیه و مبادله خاورمیانه در کشور راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین با شاره بر موضوع ارسال آنلاین نامه‌های اداری توسط مردم به نهادهای دولتی و حاکمیتی از طریق باجه‌های پستی، از تحقق این مورد در آینده‌ای نزدیک خبر داد. در همین راستا او به انعقاد تفاهم نامه میان شرکت پست با نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «در این تفاهم نامه که امروز منعقد شد مردم به جای مکاتبه فیزیکی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق پست به صورت الکترونیکی ارسال کنند و بعد از دریافت کد رهگیری ما می‌توانیم پاسخ‌های شهروندان را هم دریافت کنیم.» با توجه به گفته مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، این پروژه در فاز بعدی خود وارد مرحله‌ای خواهد شد که مردم می‌توانند از خانه خودشان نامه‌ها را ارسال کنند.

سبحانی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پست، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به تغییر دولت همچنان در شرکت پست می‌مانید؟ گفت: «این موضوع در اختیار ما نیست، اما من در یک سالی که به عنوان مدیرعامل پست منصوب شدم سعی کردم به صورت اتوبوسی کسی را نیاورم و با همان مدیران قبل تلاش کردم وضع پست را ارتقا دهم.»

به گفته سبحانی فر، سهم پست در اقتصاد دیجیتال 5 درصد است که قطعا برای بهبود وضعیت فناوری باید روبه افزایش باشد.

وزیر ارتباطات:خدمات نوین پستی، گامی موثر در جهت تحقق هدف ایران هوشمند است

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا