سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هیات رئیسه کمیسیون طرح صیانت امروز تعیین می‌شوند

نخستین جلسه کمیسیون مشترک طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» ظهر امروز با حضور نائب رئیس مجلس برگزار می‌شود.

«لطف الله سیاهکلی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از نمایندگان منتخب برای عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» در گفتگو با مهر اظهار داشت: «نخستین جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» ساعت ۱۳:۳۰ امروز یکشنبه ۱۸ مهرماه در دفتر علی نیکزاد نائب رئیس مجلس با حضور اعضای منتخب برگزار می‌شود.»

وی گفت: «این جلسه با هدف انتخاب هیأت رئیسه و تعیین ساختار کمیسیون مشترک، شیوه اقدام و نحوه انجام کار برگزار خواهد شد.»

سیاهکلی افزود: «پس از برگزاری این جلسه، در جلسات آینده، مطابق با روند تعیین شده کمیسیون وارد بررسی ابعاد طرح می‌شود.»

پیش‌تر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرده بود مقرر شده تا رسانه‌ها حضور فعال‌تری در کمیسیون مشترک داشته باشند و تمامی نشست‌های آن علنی است. حال هنوز مشخص نیست که جلسه پیش رو به طور علنی خواهد بود یا خیر چرا که به نظر می‌رسد جلسه امروز ربطی به بررسی ابعاد گوناگون طرح صیانت نخواهد داشت و مقدمات این بررسی را فراهم خواهد کرد. باید گفت مجلس طی ماه‌های اخیر، با حساسیت بسیاری در این مسیر گام برداشته است.

از زمان اعلام جزئیات طرح صیانت تا به امروز فراز و نشیب زیادی پیرامون آن طی شده است. مجلس شورای اسلامی به این مساله که این طرح باید بر اساس اصل ۸۵ بررسی شود رای داده و بر این اساس طرح مذکور باید در کمیسیون تخصصی بررسی شود. با این وجود بخاطر حساس بودن بیش از حد این طرح، اعلام شد که نمایندگان رسانه‌ها در این جلسات حضور خواهند داشت. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در اینباره گفته بود: «ما به مردم قول داده‌ایم که آن‌ها را از جزئیات بررسی طرح مذکور مطلع کنیم.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا