سرور مجازی
فضای مجازی

شیرازی: صنعت پوشاک مظلوم ترین بخش تولید است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابوالقاسم شیرازی در یک نشست خبری امروز با اشاره به اینکه تولید‌کنندگان پوشاک از مظلومترین تولید‌کنندگان به شمار می‌روند اظهار داشت: فعالان این صنعت از حمایت خاصی برخوردار نیستند ، در حالی است که تولید پوشاک در کشور از ارزش افزوده بالایی برخوردار است و در این صنعت نسبت به سایر صنایع می‌توان با هزینه کمتر اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید پوشاک ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب تولیدات ما با تولیدات خارجی قابل رقابت است و تولیدات اکثر تولیدکنندگان پوشاک صادرات محور است، بنابراین اگر رایزنان تجاری در کشورهای مختلف فعال شوند صادرات در این بخش نیز قابل گسترش است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک در خصوص صادرات نیز گفت : بخشی از تولیدات پوشاک کشورمان به کشورهای اروپایی از جمله آلمان صادر می‌شود و بخشی نیز به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، افغانستان و ارمنستان صادر می‌شود.

به گفته وی، با توجه به تولیدات با کیفیت کشور ترکیه یکی از خریداران شلوارهای جین تولیدی توسط تولیدکنندگان ایرانی است.

شیرازی با اشاره به تعطیلات واحدهای صنفی در این دو سال افزود: طی دو سال اخیر تولیدکنندگان پوشاک هیچگاه تعطیل نکردند و در زمانی که که نیاز به ماسک در ابتدای ورود کرونا به کشور بسیار مورد نیاز بود این تولید‌کنندگان به تامین نیاز جامعه پرداختند.

وی با بیان اینکه در این مدت موضوعی ناخوشایند دست‌فروشان و بساط گستری به علت تعطیلی مکرر واحدهای صنفی گسترش پیدا کرد، تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق انجام داده است.

رئیس انحادبه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: 5 درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و 95 درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تامین می‌شود.

شیرازی در خصوص برگزاری نمایشگاه پوشاک در شهر آفتاب نیز گفت: علیرغم اینکه یکی از نیازهای جدی تولیدکنندگان این بخش برگزاری نمایشگاه بوده است اما به دلیل برخی کارشکنی ها موفق به برگزاری چنین نمایشگاهی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران نشدیم اما با رایزنی‌های انجام شده، موفق شدیم تا شرایط برگزاری این نمایشگاه را در شهر آفتاب فراهم کنیم.

وی ادر پایان گفت: با رایزنی های انجام شده، نمایشگاه پوشاک در شهر آفتاب از 20 تا 23 مهر با حضور 100 تولید کننده پوشاک برگزار می‌شود که حدود 10 تولید‌کننده ای که شرکت کرده اند، جزو برندهای معروف و برتر هستند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا