سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مدیرعامل پست: مرسولات پستی فروشگاه‌های اینترنتی سه برابر شده است

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران اعلام کرد با وجود همه چالش‌هایی که در ایام شیوع کرونا وجود داشته، رضایت مندی مشتریان از پست ۴۰درصد افزایش یافته است. به گفته او مرسولات پستی فروشگاه‌های اینترنتی نیز سه برابر شده است و به زودی بزرگترین مرکز تجزیه و مبادله پستی خاورمیانه در ایران راه‌اندازی می‌شود.

«رمضانعلی سبحانی فر» در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت پستی در جهان در واقع از ایران و «چاپارها» آغاز شده است، افزود: در حدود دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد رویکرد‌های پست تغییر کرد و، چون زیرساخت‌های لازم در این باره فراهم نبود در ابتدا چالش‌هایی متوجه شرکت ملی پست بود، اما با سرعت چالش‌ها با توسعه زیرساخت‌ها و مرکز تجزیه و مبادلات برطرف شد و حالا افزایش چهل درصدی رضایتمندی مشتریان را داشته‌ایم.

او تاکید کرد که دیگر همه بسته‌ها به تهران نمی‌آیند و سپس توزیع بشوند و حالا شش هاب منطقه‌ای در کشور ایجاد شده و بیست خط همجواری بین استان‌ها نیز برقرار شده که مدت زمان ارسال مرسولات را کاهش داده است. به گفته سبحانی‌فر، شرکت ملی پست معتقد است که که باید در تحقق اقتصاد دیجیتال نقش بسزایی داشته باشد.

او در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که تا پایان مهرماه بزرگترین مرکز تجزیه و مبادله خاورمیانه در کشور راه‌اندازی می‌شود.

سبحانی فر در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه چه همکاری دیگری به جز ارسال مرسولات با فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند داشته باشند گفت: «ما در حال حاضر هم به بسیاری از فروشگاه‌ها وب سرویس دادیم و روند همکاری‌مان فقط ارسال مرسوله نیست بلکه خودمان کالاها را ازشان می‌گیریم و نگه‌داری و ارسال می‌کنیم.» او در پاسخ به دیگر پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا «ای بازار» را راه‌اندازی کرده‌اند و به سراغ کسب و کارهای آنلاین فعال این حوزه نرفتند گفت: «ما چرخ را از نو نساختیم. باید بگویم ای‌بازار پیش از فعالیت استارتاپ‌ها ایجاد شد و حالا دوباره احیا شده است.»

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین از تحقق ارسال آنلاین نامه‌های اداری توسط مردم به نهادهای دولتی و حاکمیتی از طریق باجه‌های پستی در آینده‌ای نزدیک داد. در همین راستا او به انعقاد تفاهم نامه میان شرکت پست با نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «در این تفاهم نامه که امروز منعقد شد مردم به جای مکاتبه فیزیکی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق پست به صورت الکترونیکی ارسال کنند و بعد از دریافت کد رهگیری ما می‌توانیم پاسخ‌های شهروندان را هم دریافت کنیم.» به گفته سبحانی‌فر این پروژه در فاز بعدی خود وارد مرحله‌ای خواهد شد که مردم می‌توانند از خانه خودشان نامه‌ها را ارسال کنند.

به گفته سبحانی فر، سهم پست در اقتصاد دیجیتال ۵ درصد است که باید افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به تغییر دولت همچنان در پست می‌مانید؟ گفت: «این موضوع در اختیار ما نیست، اما من در یک سالی که به عنوان مدیرعامل پست منصوب شدم سعی کردم به صورت اتوبوسی کسی را نیاورم و با همان مدیران قبل تلاش کردم وضع پست را ارتقا دهم.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا