سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کاخ سفید به دنبال مقابله با رمزارزها: بایدن فرمان اجرایی صادر می‌کند؟

نشانه‌های افزایش سخت‌گیری آمریکا در برابر رمزارزها در حال افزایش است. کاخ سفید در بیانیه‌ای به مشکلات ناشی از حملات سایبری به زیرساخت‌ها و باج‌افزارها اشاره کرده و استفاده غیرقانونی از رمزارزها را مورد توجه قرار داده است. گفته می‌شود که فرمان اجرایی جدید بایدن می‌تواند شرایط را برای ابزارهای مالی غیرسنتی سخت‌تر کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای می‌گوید آمریکا در ماه جاری میلادی ۳۰ کشور جهان را گرد هم خواهد آورد تا سرعت مقابله با جرایم سایبری را افزایش دهد. ایالات متحده می‌خواهد در این زمینه بین نیروهای پلیس کشورها ایجاد همکاری کند. ولی به‌طور همزمان گزارش‌هایی درباره افزایش سخت‌گیری در استفاده از رمزارزها در خاک آمریکا هم شنیده می‌شود.

گفته شده بایدن در حال کار روی فرمان اجرایی جدیدی است که سازمان‌های فدرال را به تحقیق و ارائه پیشنهاد درباره حوزه‌های مختلف رمزارزها ملزم می‌کند. این فرمان شامل موضوعاتی مثل قانون‌گذاری در حوزه امور مالی، امنیت ملی و نوآوری‌های اقتصادی خواهد بود. مفاد فرمان بایدن هنوز نهایی نشده و ممکن است تا پیش از امضا شدن دستخوش تغییراتی شود.

این فرمان بخشی از تلاش کاخ سفید برای تدوین یک راهبرد اساسی در زمینه توکن‌های دیجیتالی است. دو منبع آگاه می‌گویند فرمان اجرایی بایدن هنوز قطعی نشده، اما حتی اگر چنین فرمانی صادر نشود، کاخ سفید استراتژی خود را به‌صورت عمومی برای حوزه رمزارزها اعلام خواهد کرد.

قانون‌گذاران ایالات متحده پیش‌تر به خاطر فقدان حفاظت‌های لازم و ریسک‌های احتمالی بازار رمزارزها ابراز نگرانی کرده بودند. سازمان‌های مرتبط با امنیت ملی هم معتقدند که رمزارزها در حملات باج‌افزاری مختلف از جمله حمله به شرکت کولونیال پایپ‌لاین نقش داشته‌اند.

رویکرد کشورها نسبت به حوزه رمزارزها بسیار متفاوت بوده است. برخی مثل چین به طور کامل با این فضا مخالفت و آن را ممنوع کرده‌اند، ولی برخی مثل السالوادور بیت‌کوین را به عنوان پول قانونی خود شناخته و اجازه معامله آن را داده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا