سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

گوگل و یوتیوب نمایش تبلیغات برای محتواهای «انکارکننده تغییرات اقلیمی» را متوقف می‌کنند

در این هفته، گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را برای چندین محصول خود مانند گوگل مپس معرفی کرد که باعث می‌شد کاربران انتخاب‌های پایدارتری داشته باشند. حالا این غول جستجوی اینترنتی در تصمیم جدیدی، تبلیغات یا کسب درآمد از طریق محتواهایی که تغییرات آب و هوایی را انکار می‌کنند، ممنوع کرده است.

گوگل امروز قانون مربوط به «آگهی‌ها و سیاست‌های درآمدزایی از طریق تغییرات آب و هوا» را به‌روزرسانی کرده است. در متن بیانیه گوگل آمده است:

«در سال‌های اخیر، شرکای تبلیغاتی و ناشران ما درباره تبلیغاتی که ادعای نادرستی در مورد تغییرات آب و هوایی دارند، ابراز نگرانی کردند. تبلیغ‌کنندگان نمی‌خواهند آگهی‌های آن‌ها در کنار این محتوا نمایش داده شود و ناشران و تولیدکنندگان محتوا نیز نمی‌خواهند این دسته از تبلیغات در ویدیوهای آن‌ها نمایش داده شود.»

در همین راستا از ماه آینده گوگل اجازه تبلیغات یا کسب درآمد از این دسته محتواها را ممنوع می‌کند. بنابراین از طریق ویدیوهایی که به هر طریقی «مسئله تایید شده تغییرات آب و هوایی» را انکار می‌کنند، نمی‌توان کسب درآمد کرد. از موارد دیگری که شامل این قانون می‌شود می‌توان به «نقض قوانین محتوای ناشر»، «تبلیغات ارائه شده توسط گوگل» و «ویدیوهای یوتیوبی که از طریق برنامه شریک این شرکت درآمدزایی می‌کند» اشاره کرد.

در ادامه بیانیه گوگل آمده است:

«این امر شامل محتوایی می‌شود که از تغییرات آب و هوایی به عنوان یک شوخی یا اطلاعات غلط یاد می‌کند، ادعاهای مربوط به گرم شدن آب و هوای جهان در طولانی مدت را رد می‌کند و ادعاهای مربوط به تاثیر انتشار گازهای گلخانه‌ای یا فعالیت‌های انسانی در تغییرات اقلیم را غلط می‌داند.»

با این وجود گوگل تاکید می‌کند بین محتوایی که «ادعای نادرست را به عنوان واقعیت بیان می‌کند» و محتوای دیگری که «در مورد آن ادعا گزارش تهیه می‌کند»، تمایز قائل خواهد شد و مورد دوم می‌تواند به درآمدزایی و تبلیغات بپردازند. این کمپانی برای تدوین و ارائه خط مشی‌ با متخصصانی همکاری داشته تا در تدوین و ارائه خط مشی‌های جدید خود از آن‌ها کمک بگیرد.

با این وجود گوگل تاکید می‌کند بین محتوایی که «ادعای نادرست را به عنوان واقعیت بیان می‌کند» و محتوای دیگری که «در مورد آن ادعا گزارش تهیه می‌کند»، تمایز قائل خواهد شد و مورد دوم می‌تواند به درآمدزایی و تبلیغات بپردازند. این کمپانی برای تدوین و ارائه خط مشی‌‌های جدیدش با متخصصان این حوزه همکاری داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا