سرور مجازی
فضای مجازی

وزیر نفت در بوشهر: پالایشگاه گاز فاز 14 پارس جنوبی تا پایان امسال وارد مدار تولید می‌شود + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان جم، جواد اوجی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم استان بوشهر در عرصه صنعت نفت، گاز و محصولات پتروشیمی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ذخایر غنی در بخش‌های مختلف است به‌گونه‌ای که 50 درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 درصد ذخایر نفتی کشور در استان بوشهر قرار دارد گفت: 50 درصد محصولات پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تکمیل پروژه‌های نیمه کار مورد توجه قرار گرفته است گفت: بخشی از پروژه پالایشگاه گاز فاز 14 پارس جنوبی تا پایان امسال وارد مدار تولید می‌شود و در عرصه اجرا فشار فازهای پارس جنوبی مطالعات گسترده‌ای انجام شده که در 6 تا 8 سال آینده 22 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس جمهور با عشایر استان بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردششمین سفر استانی رئیس‌جمهور| آیت‌الله رئیسی از منطقه اقتصادی بوشهر بازدید کردششمین سفر استانی رئیس‌جمهور| ورود آیت‌الله رئیسی به بوشهر به‌روایت تصویر

اوجی از اجرا پروژه مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر توسط وزارت نفت خبر داد و خاطر نشان کرد: با پیگیری و تلاش صورت گرفته، در این سفر بیش از 360 پروژه در حوزه مسئولیت اجتماعی توسط وزارت نفت در استان بوشهر اجرایی و عملیاتی می‌شود که 700 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها هزینه می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف جم تصریح کرد: فاز نخست این پروژه با تامین 70 میلیارد تومان از سوی وزارت نفت امسال وارد مدار می‌شود.

انتهای پیام/190/ ت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا