سرور مجازی
فضای مجازی

تورم عمده فروشی در ژاپن به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسید

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی روز جمعه رویترز نشان داد که نرخ تورم عمده فروشی در ژاپن طی ماه سپتامبر با افزایش قیمت اجناس به بالاترین رقم خود در 13 سال گذشته رسیده است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از 17 اقتصاددان، شاخص قیمت کالاهای شرکتی (CGPI)، که قیمت‌هایی را که شرکت‌ها برای کالاهای خود از یکدیگر دریافت می‌کنند، پیگیری می‌کند، احتمالاً در ماه سپتامبر 5.9 درصد افزایش یافته است.

این رقم بالاترین افزایش نرخ سالانه از سپتامبر 2008 خواهد بود. این شاخص در ماه اوت 5.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد.

اقتصاد ژاپن وارد رکودی تاریخی شدزیان 23میلیارد دلاری اقتصاد ژاپن از برگزاری المپیک بدون تماشاگر

طبق این نظرسنجی، قیمت عمده فروشی در ژاپن طی ماه سپتامبر پس از آنکه ماه قبل ثابت ماند، در ماه سپتامبر احتمالاً 0.3 درصد افزایش یافته است.

شونپی فوجیتا، اقتصاددان موسسه تحقیق و مشاوره میتسوبیشی UFJ گفت: تورم اجناس بر قیمت فرآورده‌های نفتی، مواد شیمیایی، فولاد و سایر فلزات نیز تأثیر خواهد گذاشت و منجر به افزایش تورم عمده فروشی خواهد شد.

وی افزود: اما با کند شدن رشد قیمت کالاها، تورم کالاهای شرکتی در ژاپن به تدریج روند کاهشی خواهد یافت.

قیمت کالاها اخیراً با مشکلات ایجاد شده در زمینه عرضه انرژی افزایش یافته و نگرانی‌ها را در مورد تورم جهانی برانگیخته است.

اما با توجه به شاخص تورم اصلی ژاپن که هنوز کمتر از هدف تعیین شده توسط بانک مرکزی ژاپن است و در ماه اوت صفر درصد اعلام شد، انتظار می‌رود این بانک در آینده نزدیک بسته‌های محرک پولی بزرگی را ارائه کند.

بانک ژاپن داده‌های مربوط به شاخص قیمت کالاهای شرکتی را سه شنبه ساعت 8:50 صبح به وقت محلی (دوشنبه ساعت 2350 به وقت گرینویچ) منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا