سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مالزی تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا فایزر را تایید کرد

وزارت بهداشت مالزی به تزریق دوز سوم واکسن کووید-۱۹ ساخته شده توسط فایزر و بیون‌تک برای افراد بالای ۱۸ سال، حداقل شش ماه پس از دریافت دوز دوم چراغ سبز نشان داد.

پیش از این وزارت بهداشت مالزی گفته بود که تزریق دوز سوم اجباری نیست، اما به افرادی که در گروه‌های آسیب پذیر و در معرض خطر ابتلا به نوع حاد کرونا قرار دارند، توصیه می‌شود. کشور ایرلند هم دوز تقویتی را پیش از این شروع کرده بود.

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) تاییدیه تزریق دوز سوم واکسن کرونا فایزر را برای افراد بالای ۶۵ سال و در معرض خطر را صادر کرد تا بتوانند حداقل ۶ ماه پس از دریافت دوز دوم، با دوز تقویتی واکسینه شوند.

تمامی افراد گروه‌های سنی بین ۱۸ تا ۶۵ ساله که در معرض خطر ابتلا به نوع حاد بیماری کرونا هستند یا در معرض خطر جدی عوارض ناشی از ابتلا به این بیماری قرار دارند، مجاز به دریافت دوز تقویتی واکسن کرونا فایزر بعد از گذشت فاصله زمانی شش ماه از دریافت دوز دوم هستند. اوایل شهریورماه نیز FDA واکسن کرونا فایزر که با همکاری بیون‌تک توسعه یافته را بطور کامل تایید کرد تا روند واکسیناسیون در این کشور سرعت بگیرد. این واکسن در بسیاری از کشورها با استفاده از مجوز استفاده اضطراری در حال استفاده است و در خود آمریکا هم با همین مجوز افراد بالای ۱۲ سال واکسینه می‌شدند ولی اکنون این واکسن مجوز دائمی در آمریکا را اوایل شهریورماه دریافت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا