سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مایکروسافت اولین شرکت بزرگ فناوری که قوانین انحصارطلبی تعمیرات را بازنگری می‌کند

مایکروسافت با افزایش فشار سهامداران، موافقت کرده که تحقیق مستقلی را در مورد حق تعمیر دستگاه‌های خود آغاز کند تا کار را برای کاربران ساده‌تر کند. به نظر می‌رسد این تغییرات تا پایان ۲۰۲۲ اعمال شود.

در ماه ژوئن، موسسه غیرانتفاعی حمایت از سرمایه‌گذاران As You Sow قطعنامه‌ای را به کمیسیون اوراق بهادار ارسال کرده بود و از مایکروسافت خواسته بود تا مزیت‌های زیست محیطی و اجتماعی تعمیر راحت‌تر دستگاه‌های خود را براساس مولفه‌هایی مانند ارائه ابزار لازم، قطعات و دستورالعمل‌های تعمیر عمومی بررسی کند. پیش از این، مصرف‌کنندگان برای تعمیر دستگاه‌های مایکروسافت مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر باید به تعمیرگاه‌های مجاز این شرکت مراجعه می‌کردند که این موضوع عملا انحصار تعمیرات را به وجود می‌آورد.

مایکروسافت

اکنون نشریه Grist گزارش داد که مایکروسافت در حال حاضر و به دنبال قطعنامه ارائه شده باید مواردی را برای رسیدن به چنین هدفی انجام دهد که از جمله می‌توان به استخدام یک مشاور مستقل برای بررسی راه‌های افزایش دسترسی به قطعات و اطلاعات اشاره کرد که می‌تواند باعث کاهش ضایعات الکترونیکی و اثرات مخرب زیستی محیطی شود. همچنین مایکروسافت تا پایان سال ۲۰۲۲ باید تغییرات خود را اعمال کند.

«کلی مک‌بی» مدیر هماهنگی برنامه ضایعات As You Sow در بیانیه مطبوعاتی گفت:

این یک اقدام دلگرم‌کننده از سوی مایکروسافت برای پاسخ به پیشرفت فعالیت‌های فدرال و ایالتی در زمینه حق تعمیر است. این توافقنامه به مشتریان اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مایکروسافت خود را در خارج از شبکه محدود تعمیرگاه‌های مجاز این شرکت تعمیر کنند.

در ماه ژوئن، FTC به اتفاق آرا موافقت کرد که رسما این موضع را دنبال کند که مردم باید بتوانند دستگاه‌های خود را به راحتی تعمیر کنند و رئیس جمهور جو بایدن نیز اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام داد. دستور اجرایی FTC باعث ایجاد قوانینی می‌شود که از ایجاد انحصار تعمیراتی توسط غول‌های فناوری جلوگیری می‌کند و اقدامات مایکروسافت آخرین پیشرفت شرکت‌های فناوری در این زمینه محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا