سرور مجازی
تکنولوژی

برندگان مسابقه عکاسی 2022 Audubon اعلام شدند

سیزدهمین دوره از مسابقه عکاسی سالانه انجمن ملی آدبان (Audubon) برگزار شد و در ادامه می‌توانید برندگان آن را مشاهده کنید. در این مسابقه، مجموعه‌ای تماشایی از عکس‌هایی با تمرکز روی رفتارهای پرندگان به نمایش گذاشته می‌شوند.

انجمن ملی آدبان که بیش از یک قرن پیش (سال 1905) تاسیس شده، شامل صدها بخش مختلف در سراسر ایالات متحده می‌شود و هدف اصلی آن حفاظت از پرندگان و زیستگاه آن‌ها است. نام آن، از «جان جیمز آدبان» الهام گرفته که در قرن نوزدهم به دلیل نقاشی‌های خود از پرندگان شهرت دارد.

برندگان مسابقه عکاسی Audubon

مسابقه عکاسی

تصویر بالا برنده جایزه اصلی مسابقه عکاسی امسال است که لحظه‌ای خیره‌کننده از نوعی پرنده شکاری به نام «بادبادک دم سفید» (White-tailed kite) را نشان می‌دهد که یک موش صحرایی را به تازگی شکار کرده و آن را به جوجه خود می‌دهد. «جک ژی»، عکاس آماتور آن توضیح می‌دهد که پیش از گرفتن این عکس، به مدت سه سال روی رفتار این پرنده شکاری مطالعه کرده است.

او توضیح می‌دهد:

نوشته های مشابه

«هماهنگ کردن عملکرد، فاصله، آب‌‌و‌هوا و نور و زوایای افراد با یکدیگر دشوار است. ناگفته نماند که آن‌ها ممکن است در هر لحظه به پشت درختان حرکت کنند. انتقال غذا در کسری از ثانیه اتفاق افتاد.»

مسابقه عکاسی

عکس بالا به عنوان «برنده جایزه حرفه‌ای» انتخاب شده و یک «باقرقره پرپای دم‌سفید» (White-tailed Ptarmigan) را در پارک ملی جاسپر، کانادا نشان می‌دهد.

مسابقه عکاسی

عکس چشمگیر دیگری که توسط یک عکاس با نام Ankur Khurana گرفته شده، لحظه‌ای صمیمی و زیبا بین دو کلاغ را نشان می‌دهد. این پرندگان به دلیل وفاداری طولانی‌مدت شناخته می‌شوند و اغلب به‌صورت مهربانانه با هم‌نوعان خود رفتار می‌کنند. عکاس توضیح می‌دهد:

«همانطور که ما دور می‌شدیم، کلاغ‌ها به نمایش خود روی زمین و در حال پرواز ادامه می‌دادند. تاکنون چندین بار کلاغ‌ها و اثبات هوش آن‌ها را مشاهده کرده‌ایم اما مثال بهتری از این رویارویی با کلاغ‌ها نمی‌توان پیدا کرد.»

در ادامه برخی عکس‌های دیگری که در این مسابقه عکاسی حضور داشته‌اند را مشاهده می‌کنید:

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا