سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

نصب ویندوز ۱۱ برای تعداد قابل توجهی از کاربران امکان‌‌‌پذیر نیست

طبق نتایج یک نظرسنجی، ۲۵ درصد از کاربرانی که قصد ارتقای ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ و نصب جدیدترین نسخه ویندوز را دارند، به دلیل عدم برخورداری کامپیوترشان از حداقل مشخصات سخت‌افزاری لازم برای نصب ویندوز ۱۱، قادر به انجام این کار نیستند.

مایکروسافت جدیدترین نسخه ویندوز یعنی ویندوز ۱۱ را رسماً منتشر و عرضه کرده است. در یک بررسی مشخص شده است که ۳۶ درصد کاربران قبلاً ویندوز خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا داده‌اند و ۱۵ درصد کاربران هم در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که فعلاً برای به ارتقای ویندوز ۱۰ برنامه ندارند. یکی از نتایج قابل‌توجه این بررسی این است که از هر چهار نفر یک نفر اعلام کرده کامپیوترش فاقد حداقل مشخصات سخت‌افزاری لازم برای نصب ویندوز ۱۱ است؛ بنابراین نمی‌تواند از جدیدترین نسخه ویندوز استفاده کند.

مایکروسافت اعلام کرده سی‌پی‌یوی کامپیوتر مورداستفاده برای نصب ویندوز ۱۱ حتماً باید از استاندارد امنیتی TPM یا Trusted Platform Module برخوردار باشد. این استاندارد تنها چند سال است که در پردازنده‌های اینتل و AMDدیده می‌شود.

پردازنده با استاندارد TPM

این استاندارد در پردازنده‌های اینتل از سری سی‌پی‌‌یپهای اسکای لیک که از سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده است، ایجاد شده و در پردازنده‌های AMD از پردازنده‌های سری رایزن ۲۵۰۰ که تولید آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شده، ایجاد شده است؛ بنابراین اگر کامپیوتر شما مجهز به سی‌پی‌یوی اینتل باشد و آن را از سال ۲۰۱۵ به بعد خریده باشید یا کامپیوترتان دارای پردازنده AMD باشد و آن را از سال ۲۰۱۷ به بعد خریده باشید، به‌احتمال بسیار زیاد امکان نصب ویندوز ۱۱ روی آن وجود دارد.

دلیل مایکروسافت برای لزوم وجود چنین پردازنده‌هایی در کامپیوترها برای نصب ویندوز ۱۱، امنیت بالاتر این پردازنده‌ها نسبت به پردازنده‌های فاقد استاندارد TPM است.

ویندوز یکی از آسیب‌پذیرترین سیستم‌عامل‌ها محسوب می‌شود و مایکروسافت با این تصمیم خود تلاش کرده است هک جدیدترین نسخه ویندوز را برای هکرها دشوارتر کند. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری لازم برای نصب ویندوز ۱۱ می‌توان به برخورداری از پردازنده ۶۴ بیتی که حداقل دارای دو هسته و سرعت ۱.۶ گیگاهرتز باشد، حداقل رم ۴ گیگابایتی و حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه آزاد اشاره کرد.

طبق نتایج نظرسنجی تقریباً ۲۰ درصد از کاربرانی که هنوز ویندوز ۱۱ را نصب نکرده‌اند، متمایل به استفاده از این نسخه ویندوز هستند و تنها ۴.۵ درصد از کاربران هم اذعان کرده‌اند که قصد به‌روزرسانی ویندوز خود را ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا