سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ب‌ام‌و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲ معرفی شد، یک باواریایی دیگر با چهره جنجالی

ب‌ام‌و از نسل دوم سری ۲ اکتیو تورر رونمایی کرد. طبق انتظار این نسل از ون کوچک باواریایی‌ها طراحی بروزتری داشته و با دیگر محصولات کمپانی همسوتر شده است. این نسل از ون کمتر شناخته‌شده ب‌ام‌و، با پیشرانه‌های متنوع‌ترو تجهیزات بیشتر عرضه می‌شود و فروش آن در اروپا از فوریه آینده آغاز خواهد شد.

اولین چیزی که در برخورد با سری ۲ اکتیو تورر جدید جلب توجه می‌کند، جلوپنجره بزرگ آنست. قبلا ثابت شده این جلوپنجره منتقدان فراوانی دارد، از این رو بعید نیست در روزهای آتی بر حجم انتقادها از شرکت ب‌ام‌و افزوده شود. در طرفین این المان جنجالی چراغ‌های LED دوقلو درون قابی چند ضلعی جاخوش کرده‌اند. سپر این ون در نسخه‌های مختلف ساختاری متفاوت دارد و در صورت سفارش پکیج M Sport، عضلانی‎‌تر شده و ورودی‌های هوای آن بزرگ‌تر می‌شوند.

سری ۲ اکتیو تورر در نمای عقب هم چهره آشنایی دارد و کراس‌اوورهای ساخت ب‌ام‌و را در ذهن تداعی می‌کند. در مقایسه با نسل قبلی، شیشه عقب به کار رفته در این نسل شیب بیشتری دارد و طراحان سعی کرده‌اند با ستون‌های C باریک‌تر، دید بهتری را برای راننده به ارمغان بیاورند. این فرمول برای چراغ‌های LED نیز پیاده‌سازی شده و درب دسترسی به صندوق حالا لبه‌های تیزتری دارد.

در حالت استاندارد سری ۲ اکتیو تورر با رینگ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی آلیاژی به دست مشتری می‌رسد، ولی در صورت علاقه امکان انتخاب رینگ‌های ۱۹ اینچی برای خریداران وجود دارد. این ون آلمانی با پکیج‌های Luxury Line و M Sport قابل سفارش است.

سپرهای عضلانی با ورودی‌های هوای بزرگ از اصلی‌ترین وجوه تمایز پکیج M Sport با Luxury Line است

در داخل کابین با فضایی مدرن روبرو هستیم. شاخص‌ترین المان این بخش پنل خمیده‌ای است که از کراس‌اوور برقی iX به سری ۲ اکتیو تورر انتقال یافته است. این پنل دو نمایشگر ۱۰.۷ و ۱۰.۲۵ اینچی را در خود جای داده و همانطور که می‌توان حدس زد، نمونه بزرگ‌تر برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت و دیگری برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده کاربرد دارد.

سیستم اینفوتینمنت ون ریزجثه باواریایی‌ها به نسخه هشتم از سیستم عامل اختصاصی ب‌ام‌و مجهز بوده و در حالت استاندارد به مسیریاب مجهز است. این سیستم حالا با اندروید اوتو و اپل کارپلی سازگاری بهتری دارد و دستیار شخصی هوشمند و فناوری ۵G از ویژگی‌های کلیدی آن به شمار می‌روند.

زیرآرنجی معلق با کنترل پنل اختصاصی و شیفتر ساده از دیگر نکات جالب کابین سری ۲ اکتیو تورر جدید هستند. به غیر از این‌ها، می‌توان به مواردی مثل فرمان چرمی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ۴ پورت USB و صندلی‎‌های بازطراحی شده با امکان سفارش روکش چرمی Sensatec یا Vernasca نیز اشاره کرد.

طراحان ب‌ام‌و توجه ویژه‌ای به گستردگی فضای داخلی داشته‌اند. در حالت استاندارد قسمت بار سری ۲ اکتیو تورر حجمی برابر با ۴۷۰ لیتر دارد، ولی اگر این رقم کافی نباشد، با کشیدن صندلی‌های عقب به سمت جلو ۹۰ لیتر دیگر به آن افزوده می‌شود. چنانچه این مقدار هم کفایت نکند، با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب فضای در دسترس به ۱۴۵۵ لیتر افزایش می‌یابد.

ب‌ام‌و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲ با طیف متنوعی از پیشرانه‌ها راهی بازار خواهد شد. تریم پایه که حامل کد ۲۱۸i است، نیروی خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ سه سیلندر با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. با اتکا به این موتور ۲۱۸i صفر تا صدی برابر با ۹ ثانیه دارد و در مسیر مستقیم می‌تواند نهایت سرعت خود را به ۲۱۴ کیلومتر در ساعت برساند.

طبق آمار نسل اول سری ۲ اکتیو تورر حدود نیم میلیون دستگاه فروش داشته است.

تریم ۲۲۰i نیز از همین موتور بهره‌مند است، با این تفاوت که خروجی آن به ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور ارتقا پیدا کرده؛ صفر تا صد این تریم ۸.۱ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۲۱ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

تریم ۲۲۳i به موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده، این موتور ۲۰۱ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. صفر تا صد ۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت از مشخصات این تریم رده‌بالا هستند.

اما تریم دیزلی ۲۱۸d در زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر دارد که قدرتش ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور آن ۳۶۰ نیوتن متر است. این تریم هم برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیازمند ۸.۸ ثانیه زمان بوده و در مسیر مستقیم توانایی ثبت حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

تمامی موتورهای برشمرده شده به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شوند. البته ناگفته نماند در تریم‌های ۲۲۰i و ۲۲۳i این گیربکس با یک موتور الکتریکی یکپارچه است. موتور مذکور نقشی کمکی دارد و ۱۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

علاوه‌بر پیشرانه‌های فوق، از تابستان آینده سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲ با دو پیشرانه هیبریدی شارژی نیز به فروش خواهد رسید. قلب اصلی هر دوی این پیشرانه‌ها را موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر تشکیل می‌دهد؛ بسته به تریم، این پیشرانه‌ها ۲۴۲ یا ۳۲۲ اسب بخار قدرت خواهند داشت و موتور الکتریکی آنها توسط باتری ۱۴.۹ کیلووات ساعتی تغذیه خواهد شد. ب‌ام‌و می‌گوید با تکیه بر این باتری و مطابق با استاندارد WLTP امکان پیمایش ۵۰ مایل یا ۸۰ کیلومتر مسافت در حالت تمام الکتریکی وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا