سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

دستیار صوتی گوگل بدون عبارت «Hey Google» دستورات کاربران را اجرا می‌کند

گوگل به زودی ویژگی دیگری را تحت عنوان «عبارات سریع» (Quick Phrases) برای راحتی کاربران ارائه می‌دهد که به موجب آن کاربران بدون نیاز به گفتن عبارت معروف «Hey Google» می‌توانند با دستیار صوتی گوگل ارتباط برقرار کنند.

ویژگی عبارات سریع به دستیار صوتی گوگل اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به عبارت معروف همیشگی هی گوگل،‌ نسبت به دستورات کاربران واکنش نشان دهد. همانطور که XDA-Developers در گزارش خود توضیح می‌دهد، دستورات جدید می‌توانند به اندازه یک کلمه کوتاه باشند. برای مثال، کاربران می‌توانند برای دستور پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی، دستور «پاسخ» یا «رد» را به دستیار صوتی ارائه کنند. در مورد نوتیفیکیشن‌ها نیز به همین صورت است و کاربران می‌توانند با دستورات متنوعی به آنها پاسخ متناسب بدهند.

پس از فعال شدن این ویژگی، دستیار صوتی گوگل تا زمانی که تماس تلفنی جدید یا هشدار جدیدی در حال اعلام باشد، در حالت آماده به کار قرار می‌گیرد. این ویژگی را می‌توان از تنظیمات دستیار صوتی گوگل فعال کرد و غول موتور جستجو در هنگام فعال‌سازی هشدارهایی را به کاربران ارائه می‌کند. برای مثال در برخی موارد ممکن است تماس‌ها به صورت ناخواسته و بر اساس صدای فرد دیگری فعال شود، زیرا دیگر به گفتن واژه Hey Google نیازی وجود ندارد.

ویژگی عبارات سریع هم اکنون با آخرین نسخه بتا اندروید ۱۲ در دسترس کاربران گوشی پیکسل ۳ XL قرار گرفته است. هنوز گوشی‌های دیگر قابلیت فعال کردن این ویژگی را ندارند و هم اکنون مشخص نیست گوگل چه زمانی آن را در دسترس دستگاه‌های بیشتری قرار خواهد داد. البته باید اشاره کرد که این ویژگی فقط برای دستورات محدودی کار می‌کند که برخی گزینه‌های آن علاوه بر تماس و هشدار شامل تنظیم صدا، آب و هوا و تنظیمات آهنگ می‌شود.

ویژگی جدید دستیار صوتی گوگل برای کاربرانی مفید خواهد بود که به دنبال کنترل صوتی سریع‌تر هستند یا مواقعی که گوشی از دسترس کاربران خارج است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا