سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ویژگی امنیتی ویندوز ۱۱ حتی روی پردازنده‌های مورد پشتیبانی عملکرد بازی‌ها را کاهش می‌دهد

خالق بنچمارک ۳DMark می‌گوید سیستم امنیت مبتنی بر مجازی‌سازی مایکروسافت (VBS) می‌تواند در زمان اجرای بازی‌ها در ویندوز ۱۱ روی عملکرد سیستم تاثیر منفی داشته باشد. طبق بررسی‌ها، ظاهرا عملکرد بازی‌ها تا ۲۸ درصد کاهش می‌یابد.

شرکت UL Benchmarks می‌گوید: «قابلیتی موسوم به امنیت مبتنی بر مجازی‌سازی (VBS) در آزمایش‌هایی که ما روی بیلدهای پیش از عرضه ویندوز ۱۱ انجام دادیم، باعث افت توان شد. VBS پس از نصب مجدد ویندوز ۱۱ (و نه آپگرید از ویندوز ۱۰ به ۱۱) به‌صورت پیش‌فرض فعال است. این یعنی بسته به این که ویندوز ۱۱ چگونه روی سیستم نصب شود و VBS فعال باشد یا نه، نتیجه بنچمارک‌ها می‌تواند فرق کند.»

این شرکت وعده داده که در آینده نرم‌افزار بنچمارک خود را برای شناسایی VBS به‌روز کند تا مقایسه‌هایی که انجام می‌شود در شرایط برابر و منصفانه صورت بگیرد. دو وب‌سایت ComputerBase و PC Gamer برای اثبات ادعاهای UL چند بنچمارک گیمینگ و ۳DMark Time Spy را آزمایش کرده‌اند.

در این آزمایش‌ها از سخت‌افزار و بازی‌های متفاوتی استفاده شده بود. ولی پردازنده هر دو دستگاه توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شد و قابلیت اجرای MBEC داشت تا کمترین تاثیرپذیری را از VBS داشته باشد. نتیجه این بود که عملکرد دستگاه‌ها به‌خصوص در زمان اجرای بازی‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

«پی‌سی گیمر» می‌گوید عملکرد بازی Shadow of the Tomb Raider حدود ۲۸ درصد پایین آمد، در حالی که «کامپیوتربیس» از اثر بسیار کمتر VBS بر بازی‌ها خبر داده است. با این حال، امتیاز بنچمارک Time Spy نقطه مقابل این الگو را نشان می‌دهد.

پی‌سی گیمر می‌گوید در آزمایش‌های خود از کانال بتای بیلد ۲۲۰۰۰.۱۹۴ استفاده کرده که شباهت بیشتری به نسخه مصرفی ویندوز ۱۱ برای کاربران دارد. ولی «کامپیوتربیس» اثر VBS را بر بیلد ۲۲۴۶۳ از کانال Dev آزمایش کرده است. مایکروسافت قبلا تصریح کرده بود که بیلدهای Dev تفاوت زیادی با نسخه‌های زمان عرضه خواهند داشت.

با این حساب مشخص نیست که این تفاوت به خاطر بهینه نبودن VBS در استفاده از پردازنده‌های جدید در نسخه بتای ویندوز ۱۱ است یا خیر. هرچند شاید مشکل از جای دیگری باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا