سرور مجازی
فضای مجازی

افزایش 30 درصدی ارزش بخش حفاری شرکت ادنوک امارات به‌ دنبال عرضه اولیه

– اخبار اقتصادی –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ارزش سهام بخش حفاری شرکت ادنوک امارات بیش‌ از 30 درصد افزایش‌یافته است. این افزایش ارزش به‌دنبال 1٫1 میلیارد دلار عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس اتفاق افتاده که بزرگ‌ترین عرضه اولیه در بازار سهام ابوظبی بوده‌است.

سهام «ادنوک دریلینگ»، واحد حفاری شرکت ادنوک، بیش‌از 34 میلیارد دلار تقاضا جذب کرده و انتظار می‌رود بین 10 شرکت بزرگ در بازار بورس ابوظبی ازنظر سرمایه بازار باشد که احتمالاً به 10 میلیارد دلار می‌رسد.

سهام این بخش از شرکت ادنوک امارات بیش‌از 30 درصد بالا رفته و به 3٫05 درهم رسیده‌است.

شرکت های نفتی عربستان و امارات قصد فروش سرمایه‌های جدید را دارندخیز امارات برای خالی کردن میادین نفتی خود پیش از پایان عصر نفت

شرکت ادنوک طی بیانیه‌ای اعلام کرد:« این موفقیت مهم روند توسعه و متنوع‌سازی بازار سهام ابوظبی را تقویت کرده و اقتصاد و فعالیت بخش خصوصی در کشور را توسعه می‌دهد».

عرضه اولیه سهام ادنوک بزرگ‌ترین اقدام این شرکت و همچنین شرکت آرامکوی امارات برای بدست آوردن پول نقد از سرمایه‌گذاران خارجی بوده‌است. این شرکت‌ها قصد دارند منابع درآمد خود را در اقتصادهای وابسته به نفتشان متنوع کنند.

شرکت آرامکوی عربستان در عرضه اولیه سهام خود در اواخر 2019 توانست 29٫4 میلیارد دلار به دست آورد که بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام در دنیا بود.

شرکت ادنوک همچنان مالک 84 درصد از سهام این بخش خواهد بود. 5 درصد از سهام به شرکت بیکر هیوز می‌رسد و شرکت «هلمریک اند پین» هم 1 درصد در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کند.

انتهای پیام/85

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا