سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

گوشی Fairphone 4 با طراحی ماژولار و ۵ سال گارانتی معرفی شد

شرکت هلندی Fairphone از جدیدترین گوشی هوشمندش با پشتیبانی از شبکه ۵G، دوربین دوگانه ۴۸ مگاپیکسلی و امتیاز تعمیرپذیری ۹.۲ از ۱۰ در شاخص تعمیرپذیری فرانسه رونمایی کرد. Fairphone 4 یک گوشی ماژولار است که از مواد بازیافتی ساخته شده و می‌توان به راحتی آن را تعمیر کرد.

از آنجایی که با یک دستگاه ماژولار روبه‌رو هستیم، خودتان می‌توانید به راحتی قطعاتش را تعویض کنید. این قطعات از طریق Fairphone قابل خریداری هستند و برای مثال می‌توان به باتری با قیمت ۲۹.۹۵ یورو، دوربین اصلی دوگانه با قیمت ۷۹.۹۵ یورو و دوربین سلفی با قیمت ۲۹.۹۵ یورو اشاره کرد.

گوشی Fairphone 4 دو نسخه اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۵ مورد پشتیبانی نرم افزاری قرار می‌گیرد. این دستگاه از استانداردهای IP54 و MIL810G پشتیبانی می‌کند. در جلوی این گوشی هوشمند شاهد قرارگیری یک نمایشگر ۶.۳ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس هستیم که توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

در بالای نمایشگر یک برش قطره‌ای قرار گرفته که دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی را میزبانی می‌کند. روی فریم این دستگاه و درون دکمه پاور هم سنسور اثر انگشت تعبیه شده است.

روی پنل پشتی این محصول دوربین دوگانه با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی قرار گرفته که سنسور اول از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و دوربین دوم از نوع اولترا واید است. در کنار این دوربین‌ها، شاهد استفاده از دوربین ToF، فوکوس خودکار و سنسورهای رنگ هستیم.

گوشی Fairphone 4 در نسخه‌های مجهز به ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود که البته از طریق کارت حافظه می‌توان به فضای بیشتری دسترسی پیدا کرد. Fairphone برای این محصول سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۱ و تراشه اسنپدراگون ۷۵۰G را درنظر گرفته است.

گوشی Fairphone 4

ظرفیت باتری این دستگاه ۳۹۰۵ میلی آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع ۲۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند. Fairphone برای کاهش ضایعات الکترونیکی در جعبه این دستگاه شارژر یا کابل قرار نمی‌دهد و البته جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم ندارد. این کمپانی برای خریداران این گوشی هوشمند یک ایرباد بی‌سیم ۹۹.۹۵ یورویی را درنظر گرفته است.

قیمت پایه این دستگاه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برابر ۵۷۹ یورو است و در بالاترین نسخه با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۶۴۹ یورو قیمت دارد. این گوشی هوشمند اواخر ماه جاری میلادی روانه بازار اروپا می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا