سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ویرجین گلکتیک ویدیویی از تجربه بی‌وزنی مسافران ماموریت یونیتی ۲۲ منتشر کرد

دو شب پیش ریچارد برانسون، بنیانگذار ویرجین گلکتیک به همراه چند مسافر دیگر تحت ماموریت یونیتی ۲۲ با فضاپیمای اسپیس‌شیپ‌تو روانه لبه فضا شدند و برای مدت کوتاهی توانستند بی‌وزنی را تجربه کنند. حالا این کمپانی، ویدیویی از این تجربه منتشر کرده است.

اگرچه مسافران این فضاپیما برای مدت کوتاهی چنین حسی را تجربه کردند، اما همین مدت هم می‌تواند نشان‌دهنده وضعیتی باشد که مسافران فضا می‌توانند از سال آینده میلادی تجربه کنند. پروازهای تجاری این کمپانی از سال ۲۰۲۲ شروع می‌شوند و هزینه بلیت چنین سفرهایی هم برابر ۲۵۰ هزار دلار است.

همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید، لذت واقعی زمانی شروع می‌شود که اسپیس‌شیپ‌تو یا VSS Unity در ارتفاع ۱۵ کیلومتری از هواپیمای اصلی جدا می‌شود و خلبانان، تک موتور راکت این فضاپیما را برای ارتفاع گرفتن و رسیدن به لبه فضا روشن می‌کنند.

پس از تنها ۶۰ ثانیه، سرعت این فضاپیما به بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافران کمربند ایمنی خود را باز می‌کنند تا بتوانند برای چندین دقیقه بی‌وزنی را درون کابین تجربه کنند.

در بالاترین ارتفاع یعنی ۸۶ کیلومتر، ریچارد برانسون و سه مسافر دیگر به خوبی بی‌وزنی را تجربه می‌کنند. البته پس از مدت کوتاهی دوباره به صندلی‌های خود برمی‌گردند و کمربندشان را می‌بندند.

ویرجین گلکتیک

در این ویدیو علاوه بر تجربه بی‌وزنی مسافران ماموریت فضایی ویرجین گلکتیک، برای چندین لحظه زمین از ارتفاع ۸۶ کیلومتری به نمایش گذاشته می‌شود تا ثروتمندان از اینکه در آینده چه منظره‌ای را خواهند دید، مطلع شوند.

این ماموریت از زمان جدا شدن اسپیس‌شیپ‌تو از هواپیمای مادر و فرود در فروشگاه اسپیس‌پورت در نیو مکزیکو، تنها ۱۵ دقیقه طول کشیده، با این حال چنین تجربه‌ای مسلما برای ثروتمندان ارزش ۲۵۰ هزار دلار را خواهد داشت.

در حال حاضر ایلان ماسک یکی از بلیت‌های این فضاپیما را رزرو کرده است. همچنین ویرجین گلکتیک با قرعه‌کشی، دو بلیت رایگان به دو فرد خوش‌شانس می‌دهد تا حتی اگر ثروتمند هم نیستند، بتوانند بی‌وزنی و سفر به فضا را تجربه کنند.

در ۲۹ تیر ماه هم مدیرعامل سابق آمازون و بنیانگذار بلو اوریجین یعنی جف بزوس روانه فضا خواهد شد. این ماموریت‌ها راه را برای گردشگری فضایی هموار خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا