سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

یک ارائه‌دهنده اینترنت کره‌ای از نتفلیکس بخاطر ترافیک سریال «بازی مرکب» شکایت کرد

سرویس‌دهنده اینترنت کره‌ای SK Broadband از نتفلیکس بابت افزایش چشمگیر ترافیک شبکه شکایت کرد. این سرویس‌دهنده مدعی است مدیریت و نگهداری از شبکه به دنبال رشد ناگهانی شمار مشترکان نتفلیکس بخاطر سریال‌های مثل سریال «بازی مرکب» (Squid Game)، هزینه‌های بیشتری را به آن‌ها متحمل کرده است.

به گزارش رویترز، دادگاهی در سئول به تازگی گفته نتفلیکس باید به شکلی معقولانه هزینه استفاده سنگین از شبکه را برای این سرویس‌دهنده اینترنت جبران کند. گروهی از قانون‌گذاران کره‌ای هم اخیرا از شرکت‌های ارائه‌دهنده محتوایی انتقاد کرده بودند که علی‌رغم مصرف ترافیک بالا، هزینه‌ای برای استفاده از شبکه نمی‌پردازند.

نتفلیکس می‌گوید ادعای SK Broadband را بررسی می‌کند و به دنبال گفتگو با این شرکت خواهد بود تا روشی برای حل مشکل پیدا کند و کاربران تحت تاثیر این اتفاقات قرار نگیرند. محبوبیت سریال جدید بازی مرکب و سایر برنامه‌های این شبکه موجب شد نتفلیکس پس از یوتیوب بیشترین مصرف ترافیک را در کره جنوبی داشته باشد.

نتفلیکس و یوتیوب تنها شرکت‌هایی هستند که بابت ترافیک بالای خود هزینه نمی‌دهند، در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله اپل، آمازون و فیسبوک هزینه استفاده از شبکه را پرداخت می‌کنند. ترافیک نتفلیکس روی شبکه SK Broadband از ماه مه ۲۰۱۸ تاکنون ۲۴ برابر شده است. SK می‌گوید این شرکت در ماه سپتامبر در هر ثانیه ۱.۲ تریلیون بیت داده را از نتفلیکس پردازش کرده است.

شرکت SK Broadband از نتفلیکس خواسته بابت استفاده از سرویس ویژه این شرکت که از سال ۲۰۱۸ در اختیار نتفلیکس قرار گرفته و حجم بیشتری از اطلاعات و محتواهای باکیفیت را به دست کاربران ژاپن و هنگ کنگ می‌رساند، هزینه بپردازد.

از آن سو، نتفلیکس هم شکایتی تنظیم کرده تا مشخص شود که آن‌ها باید بابت استفاده از شبکه SK هزینه‌ای پرداخت می‌کردند یا نه. این شرکت می‌گوید مسئولیت نتفلیکس با تولید محتوا و انتشار آن به پایان می‌رسد. منتها دادگاه منطقه‌ای سئول در ماه ژوئن علیه نتفلیکس رای داد و گفت ارائه خدمات از سوی SK هزینه‌بر است و نتفلیکس هم باید این هزینه‌ها را جبران کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا