سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

این گجت پوشیدنی با تشخیص حرکات بدن در فیزیوتراپی کاربرد دارد [تماشا کنید]

محققان دانشگاه MIT موفق به طراحی گجت پوشیدنی شده‌اند که با قرار گرفتن روی پا یا دست کاربر می‌تواند حرکات بدن را تشخیص بدهد و وضعیت ترمیم شدن عضله‌ها را در نمایشگر نشان دهد. این فناوری می‌تواند برای بهبود پروسه درمان با فیزوتراپی و ترمیم بافت‌ها با حرکات بدنی مفید واقع شود.

این گجت پوشیدنی قادر است با بهره‌مندی از فناوری توموگرافی، امپدانس تکانه‌های الکتریکی عضله‌ها را تشخیص داده و همچنین می‌تواند حرکت عضله‌ها را نیز ردیابی کند. به‌طور خلاصه این گجت علاوه بر تشخیص حرکات عضله‌ها، می‌تواند فعالیت‌هایی را که در حال انجام آن‌ها هستند، نیز تشخیص دهد.

برای بهره‌مندی از این فناوری شکل و ساختار گجت به‌صورت سه‌بعدی در کیت طراحی EIT طراحی می‌شود. در حین طراحی این گجت، سنسورهای تشخیص‌دهنده تکانه‌های الکتریکی یا همان الکترودها به‌صورت خودکار در نقاط مختلف تعبیه می‌شوند؛ البته کاربر در صورت تمایل می‌تواند آن‌ها را مطابق خواسته خود به‌صورت دستی نیز در نقاط مختلف را طراحی کند.

پس از اتمام طراحی، قسمت‌های مختلف گجت با استفاده از یک پرینتر سه‌بعدی به صورت جداگانه چاپ و با یکدیگر مونتاژ می‌شوند. پس از قرار دادن گجت روی دست خود و نصب اپلیکیشن موبایل، می‌توانید از آن برای تشخیص ژست‌های حرکتی استفاده کنید. پس از نصب گجت روی دست، دست و انگشتان دست خود را در هر حالتی بگیرید (مثل مشت کردن، نشان دادن چیزی با دست، گرفتن انگشت شست رو به بالا)، دستگاه قادر به تشخیص آن است و حرکتی که با دست‌تان در حال انجام آن هستید، به صورت متنی در اپلیکیشن نمایش داده می شود.

این گجت می‌تواند همراه با یک اپلیکیشن واقعیت افزوده موبایل، به‌عنوان ابزاری غیرتهاجمی برای تشخیص میزان ترمیم ماهیچه‌ها در طول فرایند درمان و فیزیوتراپی نیز استفاده شود.

گجت پوشیدنی

این دستگاه می‌تواند برای جلوگیری گیری از اتفاقاتی که می‌تواند باعث حواس‌پرتی راننده یا ایجاد مشکل برای او شوند، نیز به کار گرفته شود؛ مثلاً درصورتی‌که دست به‌درستی روی فرمان قرار نگیرد، اپلیکیشن این موضوع را به شما هشدار می‌دهد. این گجت می‌تواند برای تشخیص میزان چربی بدن یا گوشت با نمایش درصد یا علامت‌های ایجادشده روی گوشت نیز مورداستفاده قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا