سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

تیغه برف‌پاکن ۱۰۶ میلیون تومان؛ نگاهی به هزینه نگهداری بوگاتی شیرون پور اسپرت

بوگاتی اخیرا یک سرویس جدید برای آسودگی خیال مشتریان خود راه‌اندازی کرده است. با سفارش این سرویس ۱۰ تکنسین آموزش‌دیده در تمامی ساعات و در کل روزهای هفته آماده خدمت‌رسانی به مشتریان در هر نقطه از جهان هستند. اما نکته تامل‌برانگیز اینکه این سرویس بسیار گران‌قیمت بوده و عضویت در آن هزینه‌های خیلی بالایی دارد.

یکی از علاقه‌مندان بوگاتی با مراجعه به نمایندگی این برند اشرافی در سنگاپور توانسته اطلاعاتی را از سرویس اختصاصی کمپانی کسب کند. اطلاعاتی که این فرد کسب کرده، مربوط به مدل ۳ میلیون دلاری شیرون پور اسپرت است، ولی هزینه‌های مرتبط با سایر مدل‌ها نباید تفاوت چندانی با این ارقام داشته باشند. پیش از پرداختن به جزئیات، باید بگوییم تمامی ارقام درج شده از دلار سنگاپور به رینگیت مالزی و سپس به دلار آمریکا تبدیل شده‌اند.

بوگاتی شیرون Pur Sport معرفی شد؛ سوپر اتومبیلی برای لذت بردن از رانندگی

در سرویس اختصاصی بوگاتی، اولین مراجعه باید پس از ۱۶ هزار کیلومتر کارکرد یا ۱۴ ماه انجام شود و در آن تکنسین‌های بوگاتی اقدام به تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و درپوش‌های تخلیه روغن می‌کنند. این کار تقریبا ۲۵ هزار دلار خرج روی دست مشتری می‌گذارد! بد نیست بدانید روغن موتور استفاده شده در بوگاتی شیرون پور اسپرت ساخت شرکت کاسترول و از نوع ۱۰W-60 است.

علاوه‌بر تعویض روغن، در سرویس اول دیسک‌های سرامیک کربنی، کالیپرهای چاپ سه‌بعدی و لنت‌های تیتانیومی نیز با پرداخت ۵۹ هزار دلار تعویض می‌شوند! در صورت تعویض روغن ترمز، کابل‌ها و پاکسازی لنت‌ها، ۵۹ هزار دلار دیگر به این رقم اضافه می‌شود! تعویض رینگ‌ها دیگر کاری است که در کیلومتر ۱۶ هزار یا ۱۴ ماه باید انجام گردد. این بند نیز ۵۰ هزار دلار هزینه دارد!

بوگاتی می‌گوید تایرهای شیرون پور اسپرت در بازه‌های ۱۶ و ۱۸ ماهه باید تعویض شوند. فرانسوی‌ها در این بخش کمی انصاف به خرج داده و دو آپشن را به مشتری پیشنهاد می‌دهند! آپشن اول شامل تایرهای پیرلی سری Winter Sottozero 3، میشلن Pilot Sport PAX و میشلن Pilot Sport Cup 2 XL است که خرید دو جفت از هر کدام از آنها نزدیک ۸ هزار دلار آب می‌خورد. اما آپشن دوم تایرهای سری میشلن Pilot Sport Cup 2R هستند که مخصوص پور اسپرت طراحی شده‌اند. خرید چهار حلقه از این لاستیک‌ها نیازمند پرداخت ۴۲ هزار دلار ناقابل است!

سرویس دوم پس از ۴۲ ماه باید انجام شود. در این سرویس چهار توربوشارژ ساخت Garrett و باک خودرو به ترتیب با پرداخت ۲۶ و ۴۴ هزار دلار با نمونه‌های نو تعویض خواهند شد. ضمن اینکه موتور نیز در این سرویس باید مجدد تنظیم گردد تا نسبت به تولید ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت، اطمینان حاصل شود! این کار هم دقیقا ۲۸۵۷۶ دلار هزینه دارد!

اما فارغ از سرویس‌ها، قیمت قطعات یدکی بوگاتی شیرون پور اسپرت نیز نجومی است! برای مثال چنانچه فردی نیاز به تعویض شیشه جلو داشته باشد، باید ۶۰ هزار دلار از حساب بانکی خود برداشت کند! و یا تیغه‌های برف‌پاکن این ابرخودرو به تنهایی ۳۷۹۷ دلار قیمت دارند! اگر نیاز به ترمیم رنگ هم باشد، بوگاتی یک صورتحساب ۵۵ هزار دلاری جلوی مشتری ثروتمند خود خواهد گذاشت!

برای جلوگیری از تحمیل این هزینه، مولشایمی‌ها تاکید کرده‌اند بدنه شیرون پور اسپرت هرگز نباید با آب پرفشار شسته شود، بلکه مالکین باید با تجهیزات مخصوص و با دست اقدام به این کار کنند.

یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که در طول ۴۸ ماه یا چهار سال، حداقل سه بار روغن موتور، دو بار مجموعه رینگ و تایر، یک بار اجزای سیستم ترمز، یک بار تنظیم موتور، یک بار توربوشارژر و سیستم خنک‌کننده هوا و یک بار هم باک باید تعویض شود. این امر به معنای آنست که داشتن بوگاتی شیرون پور اسپرت نیازمند صرف مبلغی در حدود ۴۷۷ هزار دلار در عرض چهار سال است! البته این رقم بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به مالیات، دستمزد و حمل و نقل است!

آنطور که داده‌های جمع‌آوری شده از نمایندگی بوگاتی در سنگاپور نشان می‌دهد، چنانچه فردی بوگاتی شیرون پور اسپرت را صرفا برای سرمایه‌گذاری خریده باشد، کمی هزینه‌های پرداختی تعدیل شده و به ۱۰۵ هزار دلار در هر ۱۴ ماه کاهش می‌یابد! ضمن اینکه شخص گردآوری‌کننده این داده‌ها گفته نمایندگی مذکور به مشتریان خوش حساب تا ۳۰ درصد تخفیف می‌دهد!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا