سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هزینه گمرکی انواع مدل گوشی آیفون ۱۳ در گمرک ایران چقدر است؟

جدیدترین گوشی اپل طی هفته گذشته وارد ایران شد و در یکی دو روز اخیر هزینه گمرکی آن نیز تعریف شده تا مسافرین بتوانند گوشی‌های خود را به طور قانونی رجیستری کنند. هزینه رجیستری این گوشی‌ها از پنج و نیم میلیون تا نه میلیون و دویست (بسته به مدل آن) متغیر است و این موضوع باعث گرانی بیش از حد گوشی است که تا چند روز آینده با واردات تجاری و رسمی این گوشی شاهد کاهش قیمت آن در بازار خواهیم بود.

به گزارش دیجیاتو از یکشنبه هفته گذشته آیفون ۱۳ در کشور موجود شده بود و همانطور که پیش بینی می‌شد با قیمت‌های بسیار بالاتر از ارزش واقعی به دست دوستداران اپل رسید. شنیده‌های دیجیاتو از فعالین بازار موبایل حکایت از این دارد که برخی مدل‌ها تا نود میلیون تومان هم قیمت خوردند و البته این نرخ طی روزهای اخیر کاهش یافته و آنطور که فروشندگان به دیجیاتو می‌گویند، این روند کاهشی در هفته بعد هم ادامه خواهد داشت.

آیفون ۱۳ تا ده روز دیگر ارزان خواهد شد

هزینه گمرکی انواع مدل آیفون ۱۳ چند وقتی است که در گمرک کشور مشخص شده و این رقم از پنج و نیم میلیون تا بیش از نه میلیون و دویست هزار تومان متغیر است. افزایش هزینه‌های گمرکی گوشی بالای ۶۰۰ دلار که از تیرماه امسال اجرایی شده، یکی از دلایل گران بودن بیش از حد هزینه گمرکی مدل‌های جدید گوشی آیفون است. در حال حاضر به نظر می‌رسد حجم بیشتر واردات این گوشی به صورت مسافری بوده و کمتر واردکننده قانونی در کشور آن را وارد کرده است. آنطور که فروشندگان به دیجیاتو می‌گویند علت واردات مسافری آیفون ۱۳ در وهله اول انتقادی است که در سال گذشته از سوی بالاترین مقام کشور و برخی دولتمردان نسبت به واردات این گوشی شده بود و در وهله دوم گران بودن بیش از حد گوشی و کمتر شدن بازار مشتریان آن نسبت به سال گذشته است. همین فعالین به دیجیاتو می‌گویند که واردات تجاری این گوشی آغاز شده و این موضوع می‌تواند باعث کاهش قیمت ده تا بیست درصدی آیفون ۱۳ طی یکی دو هفته آینده در کشور بشود.

پیگیری‌های دیجیاتو حکایت از این دارد که بازار رجیستری گوشی آیفون به صورت مسافری نیز دوباره داغ شده است و قیمت پاسپورت نیز در این زمینه متغیر است. «محمد» که یکی از این افراد است می‌گوید هر تعداد آیفون که مشتری نیاز داشته باشد را طی یکی دو روز به ثبت مسافری می‌رساند: «شروع رقم از یک میلیون و دویست هزار تومان است و ممکن است تخفیف هم بدهیم.» محمد نیازی به داشتن گوشی‌ها ندارد و تنها با سریال نامبر گوشی‌ها، آنها را به ثبت مسافری می‌رساند و علاوه بر قیمت هزینه گمرکی، یک میلیون و دویست هزار تومان نیز برای هزینه پاسپورت می‌گیرد. «رضا» فرد دیگری است که همین کار را با یک میلیون تومان انجام می‌دهد و تاکید دارد که ممکن است روند رجیستری سه تا پنج روز طول بکشد. رضا به دیجیاتو می‌گوید در حال حاضر با وجود مسافرانی که از مرزها برگشتند مشکلی از لحاظ پاسپورت وجود ندارد. هرچند ناگفته نماند که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندین بار هشدار داده که مسافرین نباید پاسپورت فروشی کنند و عواقب فروش این پاسپورت‌ها را بر عهده خود این افراد دانسته است.

آیفون ۱۳ پرو مکس

بهتر است بدانید در بازار موبایل کشور و در بین تلفن های همراه برند اپل آیفون ۱۳ پرومکس با حافظه ۲۵۶ در حال حاضر در بازار ۴۸ میلیون تومان قیمت خورده است و آیفون ۱۳ با حافظه ۱۲۸ گیگابایت نیز تقریبا با همین قیمت فروخته می‌شود. گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس ۵۱۲ گیگ نیز ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. مدل‌های آیفون ۱۳ معمولا بدون کد رجیستری فروخته می‌شوند و اگر کد رجیستری همراه آنها باشد چند میلیون تومان قیمت‌شان بیشتر خواهد شد. نسل قبلی گوشی‌های اپل نیز هنوز در بین هواداران این برند خواهان دارد. «علیرضا» که از فروشندگان با سابقه گوشی‌های اپل است به دیجیاتو می‌گوید که چند سالی است دوستداران اپل به‌خاطر گران بودن بیش از حد گوشی‌های این برند با معرفی گوشی جدید، شروع به خریدن نسل قبلی این گوشی‌ها که قیمت‌شان کمتر شده می‌کنند. به گفته او آیفون ۱۲ مینی نیز در حال حاضر ۲۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان قیمت خورده است و آیفون ۱۲ پرومکس با ظرفیت ۱۲۸ نیز در حال حاضر ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا