سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

دختر هشت ساله برزیلی لقب جوان‌ترین ستاره‌شناس جهان را از آن خود کرد

«نیکول اولیویرا»، دختر هشت ساله برزیلی که به عنوان بخشی از برنامه‌های وابسته به ناسا، سیارک‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، در سمینارهای بین‌المللی شرکت می‌کند و با چهره‌های برتر فعال در صنعت فضا ملاقات می‌کند، لقب جوان‌ترین ستاره شناس جهان را از آن خود کرد.

انجمنی تحت عنوان «همکاری بین المللی جستجوی نجومی» پروژه‌ای دارد که «شکارچیان سیارک» نامیده می‌شود و هدف آن آشنا کردن جوانان با علم و ارائه فرصت‌هایی به آن‌ها است تا به انجام اکتشافات فضایی بپردازند. لازم به ذکر است که این انجمن وابسته به ناسا بوده و با همکاری وزارت علوم برزیل اداره می‌شود. نیکول با افتخار به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که تاکنون ۱۸ سیارک کشف کرده است.

ستاره‌شناس

در اتاق نیکول، انواع پوسترهای مربوط به منظومه‌ شمسی و مدل‌های موشک و اکشن فیگورهای جنگ ستارگان (Star Wars) دیده می‌شود. او همچنین با کامپیوتر و دو نمایشگر تصاویر و اطلاعات مربوط به آسمان را مطالعه می‌کند.

اگر یافته‌های او تایید شوند که این امر ممکن است چندین سال طول بکشد، اولویرا به جوان‌ترین فرد جهان تبدیل خواهد شد که رسما یک سیارک جدید را کشف کرده است و رکورد «لوئیجی سانینو» ایتالیایی و ۱۸ ساله را می‌شکند.

خانواده این دختر ماجراجو در ابتدای امسال پس از دریافت بورسیه تحصیلی نیکول برای حضور در یک مدرسه معتبر، از زادگاه خود شهر ماسیو به فورتالزا نقل مکان کردند. مادر او، «زیلما جاناکا» ۴۳ ساله که در صنعت صنایع دستی کار می‌کند، می‌گوید:

ما زمانی متوجه شدیم که اشتیاق او به نجوم واقعی است که او از ما به عنوان هدیه تولد چهار سالگی خود تلسکوپ درخواست کرد. در آن زمان من حتی نمی‌دانستم تلسکوپ چیست!

اولیویرا در کانال یوتیوب خود با چهره‌های تاثیرگذاری مانند «دولیا د ملو» ستاره‌شناس برزیلی مصاحبه کرده است که در کشف یک ابرنواختر با نام SN 1997D نقش داشته است. او همچنین سال گذشته به برازیلیا سفر کرد تا با «مارکوس پونس» وزیر علوم و تنها برزیلی که تا به حال به فضا رفته است، ملاقات کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا