سرور مجازی
اخبار آی تی

اختصاص دو سوم بازار جهانی گرافن به بخش تحقیق و توسعه

به گزارش ایسنا، بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که ارزش بازار شرکت‌های عمومی گرافن به تقریباً ۲ میلیارد دلار می‌رسند و این عدد نشان دهنده شکوفایی صنعت گرافن است و همچنین در ارزیابی شرکت‌ها نیز این نتیجه به‌دست می‌آید که سهام شرکت‌های گرافنی در اواخر سال ۲۰۲۰ به‌صورت خوبی افزایش یافته است و این روند برای اکثر شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ ادامه دارد.

ارزش بازار کل شرکت‌های گرافن اکنون برای ۱۳ شرکت پیشرو در حوزه گرافن به ۱٫۸ میلیارد دلار رسیده است ولی همه این مقادیر ارتباط مستقیمی با گرافن ندارند، بلکه برخی از شرکت‌ها فعالیت‌های دیگری در زمینه استخراج و تأمین گرافیت دارند؛ اما برای همه این شرکت‌ها، گرافن قسمت عمده‌ای از تجارت است و در بیشتر شرکت‌ها گرافن نقش مهم و اصلی را در کسب و کار دارد.

در چند ماه گذشته تعداد شرکت‌های فعال در حوزه گرافن افزایش یافته است و بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد شرکت‌های گرافنی تنها به خوب بودن بازار مربوط نمی‌شود و پذیرش گرافن و عملکرد آن نیز در رشد بازار تاثیر زیادی داشته است.

در حال حاضر مشتریان زیادی اقدام به سفارش گرافن کرده‌اند و این سفارشات در حال افزایش مستمر است و انتظار می‌رود که شرکت‌ها درآمد بالاتری را گزارش دهند و در نهایت سود نیز داشته باشند.

از جمله دلایل رشد بازار گرافن می‌توان به افزایش میزان تولید این ماده، پذیرش گرافن از سوی بخش‌های مختلف صنعت و افزایش تمرکز روی تحقیق و توسعه این ماده اشاره کرد.

با این حال تاثیرپذیری از محیط اکسیدکننده و چالش‌های تولید انبوه، به‌ عنوان عوامل ممانعت‌کننده از رشد بازار گرافن مطرح شده، ولی در حال حاضر صنایع مختلفی وارد همکاری مشترک شده‌اند و سرمایه‌گذاری‌هایی روی تحقیق و توسعه این ماده انجام داده‌اند که این کار موجب خلق فرصت‌های جدید در آینده نزدیک خواهد شد.

به نقل از ستاد نانو، کامپوزیت، حسگرها، ذخیره‌سازی انرژی، جوهر، افزودنی‌های پلیمر و تحقیق و توسعه گرافن از جمله کاربردهای مهم گرافن در بازار هستند. دو سوم از سهم بازار به تحقیق و توسعه تعلق دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا