سرور مجازی
فضای مجازی

وزیر نفت: تولید نفت گچساران 40 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دوگنبدان، جواد اوجی در بازدید از پتروشیمی گچساران اظهار داشت: هشت میدان نفتی و 13 درصد از ذخایر نفتی کشور در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و عملیات احداث سه طرح در این استان شامل توسعه و حفظ نگهداشت میدان یک و دو، بی بی حکیمه و سه و چهار گچساران با افزایش تولید 40 هزار بشکه در روز را به زودی شروع می‌کنیم و افزون‌بر بر 260 میلیون یورو حجم سرمایه گذاری این سه میدان خواهد بود.

وی از آغاز عملیات اجرایی این 3 طرح در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح‌ها تا دو سال و نیم آینده به بهره برداری می‌رسد.

وزیر نفت جمهوری اسلامی تاکید کرد: شعار دولت سیزدهم و وزارت نفت بر این است که هر جا که وزارت نفت کار می‌کند آن منطقه باید از قبل این طرح‌ها بهره مند شوند.

مهمترین مطالبه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از رئیس جمهور چیست؟ + فیلمپنجمین سفر استانی رئیس جمهور| دیدار رئیسی با عشایر ‌تنگه گرگو ‌در سیاه‌چادر/ رئیس جمهور: ‌دلالان را در فروش ‌محصولات غذایی عشایر حذف می‌کنیم + فیلم و تصاویرپنجمین سفر استانی رئیس جمهور| دستور رئیس جمهور برای تسریع در ‌عملیات احداث ‌سد تنگ سرخ / وزیر نیرو: سد ‌تا سال 1401 آبگیری می‌شود‌

اوجی بیان کرد: 62 طرح در حوزه آموزشی و بهداشتی و رفاهی با اعبتاری بالغ بر 104 میلیارد تومان از سوی وزارت نفت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود و در قالب این طرح‌ها 82 روستا به شبکه گاز متصل و 900 خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه لوله کشی گاز آن‌ها به صورت مجانی توسط وزارت نفت انجام می‌شود.

وی یادآور شد: پتروشمی گچساران هم اکنون 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ان‌شاالله در کنار آن پلی اتیلن دوم نیز استارت خواهد خورد و خوراک پتروشیمی گپساران از خط اتان بیدبلند تامین می‌شود.

اوجی با اشاره به اینکه 78 درصد کالای ساخت این پروژه از کالا‌های ساخت داخل شکل گرفته است، عنوان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه کاره و غربالگری این طرح‌ها از اولویت‌های وزارت نفتبوده و البته در کنار تکمیل طرح‌های نیمه تمام با مطالعات کارشناسی و تامین منابع مالی پروژه‌های جدید نیز آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: در برخی از استان‌ها طرح‌های پایین دست پیشرفت بسیاری خوبی دارد این در حالی بوده که در طرح‌های بالادست هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و تلاش می‌کنیم توسعه متوازن انجام گیرد یعنی هم طرح‌های بالا دست و هم پایین دست به صورت متوازن عملیات اجرایی آن‌ها انجام گیرد.

انتهای پیام/544/ش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا