سرور مجازی
اخبار آی تی

اجرای فاز اول طرح کارآفرینی در ۱۰ استان محروم با مشارکت ۶۰۰ نفر

دکتر کوروش پرند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی، افزود: در حال حاضر با حدود ۱۰۰ کارآفرین ارتباطاتی ایجاد شده است و همکاری‌هایی را در حوزه توسعه فناوری با این پارک دارند.

وی با بیان اینکه این ۱۰۰ کارآفرین خارج از دانشگاه هستند، اظهار کرد: بر این اساس ما برنامه جدیدی را در حوزه کارآفرینی و اشتغال در دانشگاه شهید بهشتی اجرایی کردیم که از آن جمله می‌توان به برنامه کارآفرینی و اشتغال با کارآفرینان برتر کشور اشاره کرد.

پرند با بیان اینکه دستاوردهای این اقدامات به زودی اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارآفرینان افرادی هستند که دارای ایده‌های نو هستند که با تعداد زیادی از افراد همکاری دارند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی توسعه کارآفرینی در ۱۰ استان محروم را از دیگر برنامه‌های این پارک در حوزه اشتغال و کارآفرینی نام برد و ادامه داد: این برنامه طرح جدید این پارک است که با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهی و پارک فناوری شهید بهشتی در حال اجراست.

پرند، رویکرد اصلی این طرح را ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی با نگاه اشتغال پذیری به افراد منتخب دانست و اضافه کرد: "زنان سرپرست خانوار و جوانان" و "افرادی که جزو جمعیت غیر فعال هستند (افرادی که اعلام آمادگی برای اشتغال نکردند) و افراد بیکار از جمله افراد منتخب در این طرح هستند و در این طرح از طریق مهارت‌های زندگی با رویکرد اشتغال پذیری مشارکت خواهند داشت و در نهایت از جمعیت غیر فعال به جمعیت فعال تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در ۱۰ استان محروم خواهد بود، اظهار کرد: فاز اول اجرای این طرح برای مشارکت ۶۰۰ نفر برنامه ریزی شده است.

پرند به اجرای فاز پایلوت این طرح در "پلدختر" اشاره کرد که طی آن ۱۳۰ نفر تحت آموزش مهارت‌های اشتغال قرار گرفتند که اغلب شرکت کنندگان از میان زنان سرپرست خانوار بوده‌اند.

وی با اشاره به حضور تیم‌های نوآور، واحدهای فناور، شرکت‌­های فناور، شرکت‌های خلاق یا دانش بنیان و شرکت‌های آزمایشگاهی در هر یک از مجموعه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ نوآوری و توسعه کسب وکارهای دانش بنیان و خلاق در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه از اهداف متمرکز پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی بوده است و در این راستا ۱۸ مرکز نوآوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های این دانشگاه به عنوان شبکه‌های انشعابی با ساختار مویرگی مشغول به فعالیت هستند. در این مراکز که در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی مستقر هستند، فعالیت‌های نوآورانه و کارآفرین از سطوح اولیه ایده تا سطح شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های نوآور پوشش داده می‌شوند.

به گفته وی، داشتن ایده نوآورانه دانش محور، حضور تمام وقت و دارا بودن ساختار شرکتی از شرایط جذب شرکت‌های دانش بنیان در پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی است و اولویت پذیرش واحدهای فناور با اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه شهید بهشتی، تیم‌های مجری تحقیقات کاربردی یا توسعه‌ای، بهره مند از پشتیبانی‌های مالی و خدماتی مراکز تحقیقاتی و اجرایی کشور است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: فرآیند پذیرش و استقرار در مراکز نوآوری با تکمیل و ارائه کاربرگ درخواست آغاز می‌شود. ایده به صورت مستقل و یا از طریق طرح‌های فراخوان مانند شرکت در طرح "نوآ" با تکمیل و ارائه کاربرگ استقرار در مراکز نوآوری واحدهای دانشگاه ارسال می‌شود و در پایش اولیه، ارزیابی فنی ایده محوری توسط افراد متخصص و اساتید مرتبط با نظارت و هماهنگی شورای راهبردی مرکز انجام می‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا