سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

آمریکا یک شهروند یونان را به فروش اطلاعات مالی شرکت‌ها در دارک وب متهم کرد

پلیس حدودا چهار سال پس از تعطیلی AlphaBay هنوز به دستگیری و اعلام جرم علیه فعالان این بازار دارک وب ادامه می‌دهند. وزارت دادگستری آمریکا اخیرا از اعلام جرم علیه یک شهروند یونانی خبر داده که با اسم مستعار The Bull در بازارهای دارک وب فعالیت می‌کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در اطلاعیه مشترکی با وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده که فردی به نام «آپوستولوس تروویاس» با استفاده از انجمن‌های گفتگوی دارک وب از افرادی که مایل به خرید یا فروش اطلاعات مالی شرکت‌ها بودند، کلاهبرداری می‌کرده. او در هنگام فعالیت از نرم‌افزارهای مخفی‌کننده هویت، اسم‌های جعلی و پرداخت‌های بیت‌کوینی استفاده می‌کرده است.

در اتهامات تروویاس گفته شده که او در AlphaBay و سایر بازارهای دارک وب مثل Dream Market و Nightmare Market اطلاعات محرمانه بورسی شرکت‌ها را به فروش می‌رسانده. در دادخواستی که علیه او تنظیم شده، آمده که حداقل دو نفر از مشتریان تروویاس یک مامور اداره مالیات و یک مامور FBI بوده‌اند و تحت پوشش فعالیت می‌کردند.

او در سال ۲۰۱۷ حداقل دو بار اطلاعات محرمانه‌ای را درباره گزارش درآمد شرکت‌ها در ازای بیت‌کوین به مامور اداره مالیات تحویل داده. این اطلاعات مربوط به شرکت‌های Illumina و Analogic بوده ولی اسناد نشان می‌دهند که تروویاس برخی داده‌های یکی از این گزارش‌ها را دستکاری کرده است.

ماموران فدرال می‌گویند این شهروند یونانی در سال ۲۰۲۰ احتمالا به خاطر قطعی مکرر مارکت‌پلیس‌های دارک وب قصد داشته وب‌سایت خودش را راه‌اندازی کند. با وجود این که در اسناد SEC و وزارت دادگستری اشاره‌ای به دستگیری او نشده، اما سندی مربوط به تاریخ ۶ خرداد نشان می‌دهد که آمریکا پس از دستگیری تروویاس در کشور پرو به دنبال آوردن او به ایالات متحده بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا تروویاس را به یک فقره کلاهبرداری در زمینه بورس و یک فقره پولشویی متهم کرده که هر کدام از این اتهامات می‌توانند او را به ترتیب به حداکثر ۲۵ و ۲۰ سال زندان محکوم کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا